"הבית היהודי מנהל את הקואליציה"

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) זועם על המכשולים שמערימים בסיעת בית היהודי על יוזמתו לביטול חזקת הגיל הרך ומודיע כי יחרים את ההצבעות במליאת הכנסת.

''לאחר סחבת ארוכה שבסופה הגענו להסכמות בקואליציה בנושא ביטול חזקת הגיל הרך, ממשיכים בבית היהודי לסכל את קידומו של החוק שלי שקיבל תמיכת ועדת שרים. כל עוד הבית היהודי מנהל את הצבעות הקואליציה, לא אגיע להצביע במליאה", הבטיח קיש.

כזכור, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בתחילת השבוע שתי הצעות חוק שונות סביב חזקת הגיל הרך, הצעת ח"כ יואב קיש לביטולה המוחלט והצעת ח"כ שולי מועלם-רפאלי להורדת הגיל הקובע לארבע שנים.

בתחילה הושגה פשרה בקואליציה ולפיה שתי ההצעות יאושרו בקריאה טרומית, ולקראת הקריאה הראשונה תושג פשרה בין שתי ההצעות.

אולם, לאחר האישור בוועדת השרים לענייני חקיקה, הגישה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ערר רק נגד הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם-רפאלי, ערר שעשוי לסכל את אישורה של ההצעה בקריאה הטרומית.

בעקבות הערר התברר לח"כ מועלם-רפאלי, כי חברי סיעת כולנו, ובתוכם ח"כ רחל עזריה, העומדת בראש "ועדת הרפורמות", מתכוונים להצביע בעד הצעת ח"כ קיש, וזאת למרות הסיכום שהושג בהנהלת הקואליציה. מועלם-רפאלי הדגישה כי תעמוד על קיום הפשרה שהושגה, וכי לא תאפשר את העברת הצעת החוק של ח"כ יואב קיש לבדה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, מסר בתגובה לאיומי ח"כ קיש: "איני מקבל את הצהרות יושב ראש ועדת הכנסת. איומים על הקואליציה לא יעבדו על ידי אף צד. לא הבית היהודי ולא קיש יקבעו מה לעשות. בינתיים סמוטריץ' והבית היהודי מנהלים את שדולת ארץ ישראל, שלא בדומה לקואליציה, אז הפוסל במומו פוסל".

"איומי יואב קיש מצטרפים לאיומיו על סיעת כולנו לעצור חקיקה בועדת הכנסת. לאור איומי קיש והבית היהודי, וניצול לרעה של סמכות הערר שנעשתה על ידי השרה גמליאל, אני מודיע שחזקת הגיל הרך לא תעלה מחר להצבעה במליאה - והאחריות של שני הצדדים להסביר לציבור מדוע בשל סכסוכים ואג׳נדות אישיות הליכי החקיקה החשובים האלה לא מתקדמים", אמר ביטן.