ועדת הכספים
ועדת הכספיםצילום: חזקי עזרא

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ג') הטבות מס ל-79 עמותות חברתיות שעוסקות בפעילויות ציבוריות.

מדובר בהקלה במס על תרומות הניתנות לגופים שעונים על הגדרות סעיף 46 לפקודת מס הכנסה המקנה את האפשרות לתת את ההטבה. מבין העמותות, כאלו הפועלות בתחומי חינוך, רווחה וסעד, תרבות, דת, מדע ומחקר, ספורט ופעילויות לעידוד תעסוקה והכשרה מקצועית של אוכלוסיות חלשות, סיוע למוסדות ציבוריים בקידום יכולותיהם הכלכליות, הארגוניות או הניהוליות ועוד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "ועדת הכספים רואה חשיבות רבה בסיוע לעמותות המגזר השלישי שממלאות את מקומה של המדינה בסיוע לציבור בתחומים חברתיים רבים ולעיתים, הן הגופים היחידים שנותנים מענה לאזרחים בעניינים ציבוריים שונים". הוועדה אישרה את ההטבות לעמותות פה-אחד.

מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות המיסים, ארז אורעד, הציג את רשימת העמותות והסביר: "הרשימה הובאה לוועדת הכספים לאחר שהעמותות נבדקו ונמצא להן מנהל תקין והן עומדות בכל הקריטריונים הנדרשים עפ"י חוק וכי פעילותן איננה נוגד את החוק ועל-כן הן רשאיות לקבל את הטבות המס".

רשימת העמותות שאושרה להן ההטבה כוללת עמותות מכל אזורי הארץ.

ח"כ גפני שיבח את אורעד על הטיפול המהיר בפניות של עמותות המגזר השלישי לקבלת ההטבה ואמר: "אני משבח אותך על מהירות ויעילות הטיפול בבקשות של העמותות. זה לא מובן מאליו. העמותות מבצעות פעילויות חשובות לטובת הציבור, לטובת האזרח, דברים שהמדינה משכה את ידיה מהעיסוק בהם, או שהם הופרטו. מדובר בגופים שמסייעים לאזרחים מן השורה, במיוחד אלו מהשכבות החלשות שאין מישהו אחר שיסייע להם".