נשיא CNN: טראמפ צעק עליי בטלפון

נשיא רשת CNN העולמית ג'ף צוקר השתתף הבוקר (שלישי) בכנס ''קשת intv'' בירושלים.

בראיון ליונית לוי אמר צ'וקר כי "אמירתו של הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ שהתקשורת היא אויב הציבור - מצערת, מסוכנת וחסרת תקדים. אל לנו להיות מאויימים מכך ולהירתע ולסגת משליחותנו המקצועית".

לדבריו, "תמיד דאגתי לביטחונם של עיתונאיי מחוץ לארצות הברית. לא חשבתי שאדאג לביטחונם בתוך ארצות הברית. אל לנו להיות מאויימים מכך ולהירתע ולסגת משליחותנו המקצועית. היה מצער לראות רבים בפוליטיקה האמריקנית שותקים, הם מפחדים ממנו, הם הניחו בצד את אחריותם לחופש עיתונות ולחופש התקשורת. העובדה היא שרבים לא עמדו לצידנו".

הוא הוסיף כי "כשאנו מדווחים ועומדים על זכותנו לדווח עובדות אנו לא מתנקמים - אנו עושים את עבודתנו. איש אינו טוען שהנשיא טראמפ לא ניצח את הבחירות ביושר אך אני חושב שהוא מאמין שהתקשורת מרמזת שזכייתו אינה לגיטימית אך זה אינו נכון".

צוקר סיפר על שיחה טלפונית עם טראמפ שקיים באחרונה. "זו לא הייתה שיחה טובה. בערב ההוא הייתי בבית צפיתי ב-CNN והטלפון שלי צלצל ואמרתי 'הלו', הוא אמר 'ג'ף, דונלד'. אמרתי 'שלום דונלד'. הוא התרעם על אורח שהיה לנו ב-CNN, הוא צעק עליי במשך 2 דקות ואמר 'אוקיי, הבנת? שלום', וניתק".

"שיעורי התמיכה בטראמפ הם נמוכים בהיסטוריה לנשיא אמריקני למשך זמן הכהונה עד כה. כאשר יש שאלה שעליה הוא לא רוצה להשיב, הוא ינסה לשנות את הנרטיב. עם זאת, האשמתו של טראמפ כי הנשיא לשעבר אובמה צותת לו היא האשמה קשה ולכן עלינו להמשיך לעסוק ולבחון את ההאשמה הזאת", הוסיף צוקר.

לדבריו, "זו תקופה שבה כלי התקשורת עושים עבודה חשובה -זהו הרנסאס לתקשורת ולעיתונות. מחד אנשים מבקרים אותנו ומנגד, זה בסדר כל עוד מאייתים CNN נכון".