המטרה: הכפלת האוכלוסיה באילת
באדיבות ערוץ 20

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בטקס חתימת הסכם גג בעיר אילת והתייחס למטרותיו.

"אנחנו היום חונכים הסדר שיאפשר את ההכפלה של האוכלוסייה ואנחנו רוצים תעסוקה. אנחנו נותנים את הדירות, נותנים את בתי המלון, אבל אנחנו רוצים גם לייצר את עוגני התעסוקה. לכן, תיירות, חקלאות ימית", ציין נתניהו.

"אני הולך לדבר על אילת בעוד שבועיים בסין", סיפר ראש הממשלה, "אני הולך לדבר על אילת בסין עם נשיא סין. הוא הזמין אותי, אז יש לנו כמה נושאים לדבר עליהם. אחד מהם זה אילת, למה? כי אנחנו רוצים גם להפוך את אילת למוקד של תעבורה עולמית".

"אנחנו רוצים שיביאו סחורות לנמל אילת. אנחנו מדברים על זה, זה חזון שאני מטפח הרבה זמן. אנחנו רוצים לחבר את זה עם עורקי תחבורה לאשדוד ולאפשר מוצא, או הייתי אומר, מעבר נוסף לסחורות מאסיה לאירופה ואילת היא המקום. אילת ואשדוד, אני חייב להגיד, גם אשדוד.צריכים לחבר ביניהן. אנחנו בודקים את זה, כפי שאתם יודעים", ציין נתניהו.

"אנחנו פותחים כאן שדה תעופה", הוסיף ראש הממשלה, "איזו הזדמנות אדירה, שכל העולם יגיע הנה. שדה תעופה, זה דבר גדול מאוד".

ראש הממשלה התייחס גם לעצירת שטף המסתננים לכיוון העיר, "לפעמים דברים רעים מביאים לדברים טובים. אתה הזכרת את הביקור הזה שקיימנו כאן, זוכרים את זה? באו אליי תושבי אילת, ובכו. אני זוכר את האישה הזאת שבכתה, והיא אמרה, 'אדוני רה"מ, תציל אותנו. תציל אותנו, אנחנו נשטפים. ויש פה פשיעה ויש פה דברים איומים'. היא דיברה על הבת שלה, ואני חשבתי, 'זה מוכרח להסתיים'. ומה שעשינו, זה באמת שבנינו את הגדר הזו, קודם כל חסמנו את הדבר הזה. הבעיה הזאת, הלכה למעשה נפתרה באילת. עכשיו, זו בעיה אחת, יש גם בעיות אחרות מעת לעת. גם בזה אנחנו נחושים לטפל".

במסגרת ההסכם ייבנו 9 שכונות חדשות בעיר אילת בהיקף של 18,372 יחידות דיור למגורים לצד תוספת של 6,930 חדרי מלון ופיתוח אזורי תעסוקה, אטרקציות ותיירות בשטח כולל של 146,268 מ"ר. עוד במסגרת ההסכם יושקעו כספים רבים בפיתוח תשתיות על הכוללים פיתוח רצועת החוף באילת, הקמת קריית ספורט בינלאומית, פארקים עירוניים, הקמת מתקן קצה לפסולת ופיתוח תשתיות תחבורה ותשתיות אחרות נוספות.

שר האוצר, משה כחלון, שהשתתף אף הוא בטקס, אמר "ההסכם הזה יזניק את העיר אילת, יכפיל את מספר התושבים שלה ויאפשר לה להתפתח ולייצר אזורי תעסוקה חדשים. ויש לי בשורה בשבילכם; היום בחצות תיפתח ההגרלה הראשונה של 'מחיר למשתכן' באילת, היות ואילת נכללת במפת אזור עדיפות א, אחוז בני המקום בהגרלה הוא 50%. בנוסף, השבנו לעיר את ההגדרה לאזור עדיפות לאומית א' גם בטווח של קילומטר מהחוף, דבר שייתן זריקת מרץ לפיתוח מיזמי תיירות ונופש. התכנית הזאת תעניק לה את כל הכלים להיות אחת מערי הנופש האטרקטיביות ביותר. בדיוק כפי שהיא צריכה להיות. חברים, הקרקע של מדינת ישראל היא לא משאב שסוחרים בו. הקרקע היא משאב שצריך להגיע לזוגות צעירים כדי שיוכלו לבנות בו בית".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הוסיף "לפני 68 שנה הונף באום רשרש דגל הדיו ובכך נקבע גבולה הדרומי של מדינת ישראל. מבצע עובדה מיצב את אילת כשער ימי אל מדינות אפריקה ואסיה. הסכם הגג שאנו מציינים היום יחזק את כלכלת אילת ויאפשר מגורים לאלפי משפחות נוספות. נמשיך ונבנה בקצב גובר בכל רחבי הארץ".