הסטטוס קוו נשמר. ברקת
הסטטוס קוו נשמר. ברקתצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

צוות הסטטוס קוו, שהוקם על דעת ראשי המפלגות החרדיות וראש עירית ירושלים ניר ברקת במטרה לבדוק את חילולי השבת בבירה, הבהיר כי לא מצא עליה בחילולי השבת בעיר.

"הטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו", הבהירו חברי הצוות באמצעות מכתב שפרסמו אמש. "חברי הוועדה נפגשו עם כ-14 גורמים שונים שביקשו להופיע בפניהם ולהציג עמדתם בסוגיות שבהם נדרש הצוות לעסוק.

בדבריהם הציגו באופן חד משמעי כי אין פרצות בסטטוס קוו בעניין השבת. "התמונה העובדתית המצטיירת היא שהטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו. קיימים נושאים שונים שבהם הבדיקה טרם נסתיימה, אך נראה כי השינויים בהיקף הפעילות המסחרית בשבת, גם אם קיימים, אינם גדולים".

במסמך הם נתנו דעתם אף על סוגיית האכיפה. "כמו כן, הגיע הצוות למסקנה כי בשנה וחצי האחרונות החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר, לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילו אכיפה רצינית ובדעת הצוות לבדוק אם וכיצד ניתן לזרז ולשפר את הליכי האכיפה".

בהתייחס לפעילות המינהלים הקהילתיים נמסר כי "גם באשר לפעילות המרכזים הקהילתיים נראה כי כמעט בכל המרכזים הקהילתיים לא חל שינוי מהותי בהיקף הפעילות הכרוכה בחילול שבת. הבדיקה לגביי המקרים החריגים תימשך".

"הצוות סבור כי ניתן להוביל מהלך של ניסיון להשגת המסכות לגביי אופיין של פעילות שונות וכי לשם כך נדרש זמן מה נוסף לאפשר לצוות למצות מהלך שכזה. הצוות הודיע כי בכוונתו להעביר דו"ח ביניים בכתב תוך ימים ספורים".

אמש נועדו בחדר סיעת יהדות התורה בכנסת ראשי המפלגות החרדיות השרים דרעי וליצמן יחד עם יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני וראש עירית ירושלים ניר ברקת במטרה להגיע להבנות סביב סוגיית השבת בבירה.