חוגגים שם. ארכיון
חוגגים שם. ארכיוןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

בעיר לוד התקיימו לפני ימים אחדים חגיגות שחרורו מהכלא הישראלי של חאפז עבד אל-פתאח מוקבל, מחבל שריצה 15 שנות מאסר לאחר שביצע פיגוע במחסום מכבים בשנת 2000 והחזיק נשק באופן בלתי חוקי.

על פי דיווח של חוקרי מכון ממר"י את החגיגות שאורגנו למחבל המשתחרר קיימה תנועת הפתח' על ידי סניף מזרח ירושלים של התנועה, וזאת בעיר מגוריו לוד.

חוקרי המכון מדווחים כי באולם בו התקיימו החגיגות נתלו דגלי אש"ף, דגלי תנועת הפתח' וכרזות ברכה על השחרור מטעם תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן.

לכבודו של המחבל המשתחרר שנישא על כתפי אוהדיו אורגנה תהלוכה בניצוחם של אנשי תנועת הצופים הערביים, בני משפחתו של האיש ותושבים מהעיר.

באירוע נכח חבר תנועת הפתח' בירושלים, עאוד אל-סלאימה, שאמר במהלך הטקס: "נושא האסירים עומד בראש סדר העדיפויות של ההנהגה הלאומית הפלסטינית שלא תשקוט עד שישוחררו כל האסירים האמיצים". מנהל מועדון האסיר בירושלים נאצר קוס הצהיר כי "האסירים [מייצגים את] המשמעות האמתית של העמידה האיתנה וההקרבה למען חיים מכובדים במולדת שהכיבוש מנסה לייהד".

מוקבל עצמו נשא דברים במהלך האירוע ובהם סיפר כי "שמחתי אינה שלמה משום שהשארתי מאחוריי בבתי הכלא של הכיבוש את אחיי האסירים בתנאים קשים".

עוד מדווחים במכון ממר"י כי המחבל זכה לביקורים של בכירים בתנועת הפתח' שהגיעו לביתו מרמאללה, ובהמשך אף התקיים טקס לכבודו גם ברמאללה. במהלך קבלת הפנים ברמאללה הצטלמו עיסא קראקע, ראש רשות האסירים הפלסטיניים, וכדורה פארס, ראש מועדון האסירים הפלסטיניים, עם מוקבל כשמאחוריהם כרזה בה נכתב: "רשות האסירים הפלסטיניים ומועדון האסיר הפלסטיני מקדמים בברכה את האסיר המשוחרר הלוחם חאפז מוקבל".