מחבלים רכשו אמצעי לחימה באינטרנט

הלילה סיים צה"ל מבצע, שהחל לפני שמונה חודשים בשיתוף השב"כ, לאחר שנחשף כי קבוצות טרור משכם הזמינו דרך האינטרנט מאות חלפים ורכיבים לכלי נשק.

המעצרים הראשונים התבצעו כבר בחודש דצמבר האחרון - אז נעצרו תשעה מבוקשים. בין הסחורות שהוברחו, כוונות לנשק כוונות לייזר, ווסטים, מכלולים לנשק ועוד.

החלפים והסחורות נמצאו במספר מקומות ביו"ש והלילה נסגרה החנות האחרונה בשכם שבה סחרו המחבלים.

במהלך החודשים האחרונים בוצעו שלושה מעצרים של חברים בתשתית, נתפסו ארבעה נשקים ומאות חלקי נשק, בינהם: כ-130 כדורים, 90 מחסניות ועוד כ-170, במהלך הפעילות נתפסו גם 42 סתרשפים, 127 חלקי נשק, 90 מחסניות, M16, M1, אקדח, 11 מחסניות אקדח, מכלול M16, כוונת ברזל, 2 כוונות לנשק, משקפת, גרזן, 3 ווסטים, כוונת הולוגרמית ועוד.

בצה"ל אומרים שבשנה האחרונה נסגרו מעל 50 מפעלים לייצור נשק בעיקר באזור שכם וחברון, "זו למעשה תעשייה שלמה", אומר קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון שחשפה בין היתר את תשתית החוליה.

"המשלוחים עברו דרך בתי הדואר כאשר כתוב עליהם 'חלקי פלסטיק' או 'רכיבי ברזל'. גם כתובת הדואר אליה מיועדת החבילה היא כתובת שאין בה כדי להסגיר את הסוחרים ואת העובדים בה", אומר הקצין.

"כשכנסנו לסיפור הנשק באיו"ש הבנו שיש שני גופים. האחד הוא היצרנים בעיקר של כלי נשק מסוג קרל גוסטב, השני הוא הסוחרים שמביאים את החלפים לסוגיהם השונים. זה עובר דרך מכולות משם למרכזי דואר ומשם מתפצל לחנויות ולסוחרים", אומרים בצה"ל.

בצה"ל אומרים שהסיפור המרכזי הוא מחזיקי האמל"ח, "כשמחיר הנשקים עולה בשל העובדה שכוחות הביטחון פועלים בשטח אומר שיש יותר צורך לייצר ולכן יש חשיבות רבה בחשיפה".