ח"כ אבו טאלב אבו עראר
ח"כ אבו טאלב אבו ערארצילום: פלאש 90

תנועת "אם תרצו" פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ טאלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) בעקבות נישואיו לשתי נשים, דבר האסור על פי חוק העונשין.

בחודש ינואר פרסם היועץ המשפטי לממשלה הנחיה בדבר עבירת ריבוי נישואין בה הוחלט כי יש להגביר את האכיפה נגד עבירות אלה ולפעול להחמרת הענישה המוטלת בגינה מתוך מטרה לעמוד במחויבויותיה של מדינת ישראל במישור הדין הבין-לאומי בהתאם לאמנה שנחתמה בדבר ביטול אפליה נגד נשים על צורותיה. חוק העונשין קובע כי "נשוי הנושא אישה אחרת, ונשואה הנישאת לאיש אחר, דינם – מאסר חמש שנים".

בקשה זו נובעת לאור ראיון אותו נתן ח"כ אבו עראר לפני שנה לערוץ הכנסת בו הצהיר "אני מודה שיש נשים שנפגעות מכך שבעלה מתחתן עם אישה שנייה. אני נשוי עם אישה אחת וחי גם עם השנייה. אפשר לנהל משק חיים משותף, אבל במסגרת נישואין זה אסור, ולכן בתעודת הזהות של ח"כ אבו ערר כתוב נשוי לאישה ולא לשתיים".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג ציין במכתבו ליועמ"ש כי "מציאות בה חבר הכנסת טאלב אבו עראר נשוי לכאורה לשתי נשים היא אבסורדית. ערכי הדמוקרטיה וחופש הביטוי הם דרך לשמר את החברה חופשית ובטוחה ולכן יש להוקיע ממנה כל תופעה של פגיעה בזכויות נשים. יש לציין כי פוליגמיה אינה חוקית במדינת ישראל ולכן על היועץ הממשלתי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת אבו עראר."

"הסובלנות, ההכלה והפריחה התרבותית שמאפשרת החברה הישראלית חייבת להישמר, אך לא על חשבון ציבור הנשים ולא על חשבון משלם המסים", הוסיף פלג.