אולפנת אלקנה משפרת את פניה
אולפנת אלקנה

הוכרזו הזוכים בתחרות "פינת חמ"ד", במסגרתה התחרו מוסדות החמ"ד השונים על תואר ''המוסד היפה של החמ"ד''.

התחרות נערכה בשיתוף אגודת ידידי החמ"ד ואתר ערוץ 7, והשתתפו בה מאות מוסדות שונים של החמ"ד החל מגני הילדים דרך בתי הספר היסודיים, החטיבות והתיכונים, שצבעו, ניקו, שיפצו וסידרו את מוסדות החינוך יחד עם צוות המורים וההורים.

במקום הראשון בקטגוריית גני הילדים זכה גן תקומה ביישוב מחסיה שבמחוז ירושלים, במקום הראשון בבתי הספר היסודיים זכה בית הספר ממ"ד "הקריה" באשדוד ובקטגוריית העל יסודי זכתה ישיבת בני חיל בקדומים.

הפרסים לזוכים כללו שולחנות קק''ל גדולים, ציורי קנבס ענקיים וציוד ואבזור לגן.

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד, אמר כי "בתי החינוך של החמ"ד משמשים כבית לתלמידים והמורים והתרגשנו לראות היענות רבה כל כך לתחרות. כל מוסד חינוכי, גם אם לא זכה במקום הראשון, זכה בפינת חמד משלו ומשיתוף הורים וילדים למען הסביבה ולמען בית החינוך שעבר רענון והתחדשות".

הרב שמואל קנר, ראש ישיבת בני חיל בקדומים אמר כי "הצלחנו להוציא את הכוחות שלהם לעשייה מעשית. כל אחד מהתלמידים קיבל פינה בחצר, הם קיבלו מאיתנו כלים והם הביאו חומרי מחזור כדוגמת צמיגים, משטחי עץ, ברזלי זווית ואבנים מהטח ויצרו ספסלים, שולחנות עציצים וערוגות. ולי באופן אישי היה מרגש לראות את התלמידים עם הצוות מתלהבים מהעשייה ומהחיבור לטבע ולאדמה. התחרות בהחלט השיגה את מטרתה. הילדים ממשיכים בעקבות התחרות לתחזק את הגינה והחצר של הישיבה וזה מבחינתי ההישג הגדול".

אסתר כהן-ראובני, מנהלת בי"ס ממ"ד ''הקריה'' באשדוד אמרה כי "אנחנו בית ספר שמפתח את הנושא האסתטי בשילוב פדגוגיה חדשנית המובילה ללמידה משמעותית וחוויתית מתוך מגמה להוביל להישגים לימודיים ערכיים ומעולים".

מיכל מזוז מנהלת גן ''תקומה'' ביישוב מחסיה שזכה במקום ראשון בקטגורית הגנים, אמרה: "כבוד שזכינו. את הילדים כמובן עניין הפרס אבל התחרות לימדה אותם ש'המקום שאני אוהב שם רגליי מוליכות אותי'.

''לפני התחרות הכניסה לגן הייתה לא מטופחת וזה הקרין על כולנו. לאחר התחרות הרגשתי כמה שעכשיו אנחנו אוהבים את הגן שלנו יותר וכמה שזה משפיע על ההרגשה של הילדים ושלי כמנהלת. לא חשבנו שנזכה וכשהודיעו לנו שמחנו ואנחנו מרגישים סיפוק", ציינה.