ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (רביעי) כי תימשך חקיקת חוק המואזין, לאחר שאושר היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

''יש לאזרחי ישראל - יהודים, מוסלמים ונוצרים כאחד - זכות לישון בשקט. נמשיך בחקיקה, כפי שנוהגות מדינות רבות בעולם", אמר נתניהו.

יושב-ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, הגיב מוקדם יותר בחריפות ל"חוק המואזין". לטענתו מהות החוק האמיתית היא הסתה. "זה לא ישכנע אף אחד שמטרת החוק זה שיהיה סדר פה".

"כולם מבינים שזה חלק מהרדיפה של הנוכחות הערבית", הסביר חבר הכנסת עודה בראיון לגלי צה''ל. לדבריו, "אנחנו לא נקיים אותו. אין סיכוי שזה יעבור. חז"ל אמרו שאין גוזרים על הציבור גזרה שהוא לא יכול לעמוד בה. זו חלק מההסתה נגדנו".

דובר חמאס חאזם קאסם זעם גם הוא על החלטת הכנסת לאשר בקריאה טרומית את חוק המואזין. "ממשלת הכיבוש מנצלת את הימצאות ממשל טראמפ להעברת חוקיה הגזעניים", אמר קאסם וטען כי חוק המואזין הוא "חלק מהמלחמה הישראלית נגד הזהות הערבית והאסלאמית".

נציין כי לאורך כל הדיון במליאת הכנסת נשמעו מחאות קולניות מצד חברי הרשימה המשותפת. חבר הכנסת אוסמה סעדי הוצא מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. חברי הכנסת מסעוד גנאים ואיימן עודה הוצאו מהמליאה לאחר שקרעו את הצעת החוק. חבר הכנסת אחמד טיבי קרע את ההצעה מעל הדוכן.