אל"מ במיל' הרב משה הגר
אל"מ במיל' הרב משה הגרצילום: מרים אמיתי

הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית בית יתיר ואלוף-משנה במילואים, מתייחס בערוץ 7 לשילוב הנשים במערך הלוחם בצה''ל ומסביר את הבעייתיות שנוצרת בעקבות כך.

לדבריו, "בכל מקום שיש בנות ביחידה תהיה ירידה במוטיבציה של הבנים לשרת, כי החיילים מאבדים את הלהיטות והרעל הדרושים ביחידה והיא הופכת לסוג של הווי ולא ליחידה לוחמת. אולי מנסים ליפות את זה אבל אני לא מאמין ביחידות כאלה".

בנוגע לשילוב נשים לוחמות בחיל השריון אמר הרב הגר: "זה לא בריא לשלב בנות בטנקים, הן יכולות להיות תצפיתניות טובות. כמו שיש תפקידים שמתאימים יותר לבנות כך יש תפקידים שמתאימים יותר לבנים".

"היום מנסים לשלב את הבנות ביחידות מעורבות שעושות פעילות בט"ש (ביטחון-שוטף) בגבול עם מצרים שכרגע הוא גבול שלום וזה לא בריא, כי בתקופות של בט"ש אין לחץ או מצב של לוחמה, ולכן רוב הזמן אין מתח מבצעי גבוה והמתח המיני גובר".

הוא מוסיף שביחידות המעורבות נפגעת גם הלכידות הנדרשת מהלוחמים, "לא רק מההיבט הדתי של ייחוד, יש גם בעיה בלכידות היחידה הכל-כך חשובה. כשבנים ובנות ביחד בגיל הזה נוצרים קשרים זוגיים שפוגעים בלכידות היחידה. אנחנו רואים את זה במכינות הקדם צבאיות המעורבות וגם בצבא ולכן זה לא בריא ולא טוב לצה"ל".