פרופ' נילי כהן
פרופ' נילי כהןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הודיע על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום חקר משפט, הפרופ' נילי כהן.

השר בנט אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של פרופ' רות בן ישראל, ולצידה חברי הועדה פרופ' ציפורה כהן ופרופ' סיני דויטש.

שר המדע אופיר אקוניס התקשר לפרופ' כהן ובירך אותה על זכייתה בפרס ישראל לחקר המשפט. בשיחתם אמר אקוניס לפרופ' כהן: "זכייתך היא תעודת כבוד אמיתית למדינת ישראל כולה וכמובן ביטוי לתרומתך האדירה לאורך השנים. הפרס שלך – הגאווה שלנו". כהן הודתה לשר המדע על ברכותיו.

בנימוקי ועדת הפרס צוין: פרופ' נילי כהן היא חוקרת מובילה בתחום דיני החוזים וכן בענפים אחרים של המשפט הישראלי. תרומתה של פרופ' כהן לקידום חקר המשפט ידועה בארץ ובעולם.

נושאי המחקר שבהם עסקה מגוונים מאד וכוללים ענפים אחרים של המשפט הפרטי וכן משפט ציבורי והמשפט ההשוואתי.

עוד נאמר כי פרופ' כהן יצרה תחום חדש בחקר המשפט הישראלי, מחקר בינתחומי המכונה משפט וספרות. העוצמה הטמונה במחקריה נובעת במידה רבה מהיותם בוחני גבולות ופורצי גבולות. כתיבתה העשירה בוחנת את השילוב של הספרות במשפט והמשפט בספרות וכן בוחנת את הגבולות שבין הפרטי לציבורי ובין המשפט למוסר.

"בכתיבתה היא מנסה לגשר בין שדות ידע שונים, ולהביא לשילוב והפרייה הדדית ביניהם. פרופ' נילי כהן היא מנהיגה אקדמית שנבחרה בגין הישגיה להיות נשיאת האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים ויש לה קול חשוב במאבק על דמותו של המחקר המשפטי והאקדמי בחברה הישראלית. תרומתה של פרופ' נילי כהן מזכה אותה להיות ראויה לפרס ישראל בחקר המשפט".