חיל השריון באימון
חיל השריון באימוןצילום: עופר צידון. פלאש 90

15 החיילות שיוכשרו כטנקיסטיות הראשונות בצה"ל התגייסו ביום שלישי האחרון כחלק מהניסוי לבחינת שילוב הנשים בחיל השריון.

באתר "הארץ" דווח כי הלוחמות התגייסו לגדודים המעורבים, ובסיום הטירונות הן צפויות לשרת בשלושה צוותי טנק שמפקדיהם יהיו גברים. אם הניסוי יצליח, בחיל השריון יוקמו צוותי טנקים על טהרת הנשים בלבד

בצה''ל הבהירו כי הפעילות המשותפת תתבצע לפי כללי "השירות המשותף" וגורמי רפואה צבאיים ילוו את הכשרת הטנקיסטיות החדשות.

בשבוע האחרון פורסמו התבטאויות קשות של הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם צבאית בעלי, שיצא נגד שירות הנשים בצה''ל ובפרט נגד שירות הנשים במערך הלוחם.

''שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי, כל מערכת הערכים תשתבש, סדרי עדיפויות, בית, קריירה - ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה", אמר הרב לוינשטיין.

הרב תקף בחריפות את הניסיון של צה"ל להגדיר מחדש את המושג "משפחה", "תספר לילדים בלילה סיפורי מורשת קרב, סיפורי מארבים. ילד יעצבן אותה, בית משוגעים, קוראים לזה משפחה חדשה, שני אבות".

בחודש דצמבר האחרון, במהלך טקס חילופי הרב הצבאי הראשי, התייחס הרמטכ''ל גדי איזנקוט לשילוב נשים בחיל השריון ולסערה שהתחוללה אז סביב הנושא. הרמטכ"ל אמר כי "השיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי-ידיעה, מחצאי אמיתות''.

לדבריו מדובר בסך הכל ב''דיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות תוך שמירה על השירות המשותף ועל השילוב הראוי.

"אף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים", הדגיש. ''זה דיון שמבקש רק לחשוב. זה הופך להיות לנושא לשיח ולעצומות שלא תורמים שום דבר לא לחיזוק של צה"ל ולא לחיזוק של החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה".

עוד אמר איזנקוט "כך הפקודות, השירות המשותף, כך עם התודעה היהודית. כל הפעולות שאנחנו עושים זה כדי לחזק את צה"ל. הכול נעשה מתוך מחשבה עמוקה. מתוך שיתוף עם הרב הראשי ואנשיו, גם כשלא מסכימים''.