אליפות הג'ודו הייחודית במתנ"ס אפרת השבוע
אליפות הג'ודו הייחודית במתנ"ס אפרת השבועצילום: באדיבות מועצה אזורית גוש עציון

מפסיקים להדיר את הדתיים בספורט. ביום שלישי האחרון התקיימה במתנ"ס אפרת אליפות ג'ודו ייחודית במינה - אליפות ג'ודו רשמית הראשונה שמתקיימת ביום חול.

יותר מ-300 ספורטאים ו-10 מועדונים מכל הארץ, מהמרכז ועד לשפלה לקחו חלק באליפות הג'ודו הרשמית המקצועית הייחודית, אותה אירגנו מועדון הג'ודו של גוש עציון.

הספורטאים הרבים שהגיעו מקרני שומרון, תל אביב, מודיעין, ירושלים ואף רחובות ובית שמש, הגיעו לאליפות שהתקיימה באפרת, ללא חשש מהמצב הביטחוני ובלי מורא. עבור רבים מהם, גולת הכותרת הייתה העובדה כי בניגוד לרוב תחרויות הג'ודו הרשמיות שמתקיימות בשבת, קיום תחרות זו ביום חול הביאה בשורה משמעותית לענף ולביסוס המועדונים בגוש עציון, אפרת וקרית ארבע שלקחו חלק באליפות.

"העובדה כי האליפות התקיימה לראשונה ביום חול, איפשרה למועדונים רבים שיש להם ספורטאים דתיים לפנות אלינו ולקבל את האפשרות להשתתף בתחרות זו", אמרו במועדון הג'ודו של גוש עציון, שהודו כי "האתגר הביטחוני לקיים את התחרות באזור יו"ש גבוה אך עם נחישות רבה בחרנו להמשיך את המסורת של ארבע שנות תחרות של ספורט מאחד בין חילוניים לדתיים והזדמנות לראות את אזור יו"ש בזווית טובה".

על מנת להוציא את האירוע אל הפועל חברו יחד מועצת גוש עציון, מתנ"ס גוש עציון, מתנ"ס אפרת, מועצת קרית ארבע ומתנ"ס קרית ארבע בהסעות לספורטאי החוץ, כשאלה הצליחו להתגבר על כל המכשולים.

במועדון ה'ג'ודוגוש' שבמתנ"ס גוש עציון, בניהולו של המאמן בעל החגורה שחורה גאן 2, דן פיטוסי, אמרו כי זו השנה החמישית שמועדון ה"ג'ודוגוש" בניהול המאמן דן פיטוסי ובשיתוף אגף הספורט של מתנ"ס אפרת מוציאים תחרות זו לפועל, אך זו הפעם הראשונה שהאליפות מקבלת הכרה רשמית ומקצועית.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, שנבחר לפני פחות מחודש נכח גם הוא באליפות, כשזה בירך את המתמודדים הרבים בתחרות הג'ודו שהגיעו מכל רחבי הארץ ואמר כי "הרוח המיוחדת ומספר המתמודדים והמתמודדות הרב מוכיח שכאשר מאפשרים לבני הנוער להתמודד ולא פוגעים בהם על ידי קביעת התחרויות בשבת, יש תוצאות".