טראמפ
טראמפReuters

המדיניות של הנשיא טראמפ מוכיחה את עצמה: מזכיר המשרד לביטחון המולדת בארה"ב, ג'ון קלי, הודיע כי בחודש הראשון לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב, ירד ב-40 אחוז מספר המהגרים שחצו את הגבול הדרומי של ארה"ב באופן לא חוקי.

על פי נתוני המכס ומשמר הגבולות האמריקאי, נרשמו בחודש הראשון לכהונתו של טראמפ 18,762 ניסיונות לחצות את הגבול באופן לא חוקי, לעומת 31,578 לפני כניסתו של טראמפ לתפקיד.

לדברי קלי, הנתונים מפתיעים מאחר ובדרך כלל בחודשים ינואר-פברואר נרשמת עלייה של 10 עד 20 אחוזים במספר הניסיונות לחצות את הגבולות אל תוך ארה"ב באופן לא חוקי. "הירידה במספר המהגרים הלא חוקיים המנסים להיכנס לתחומי ארה"ב מצביעה על שינוי במגמה. מאז כניסתו לתוקף של הצו שנחתם על ידי הנשיא לאכוף את חוקי ההגירה, הפעילות הלא חוקית רשומת ירידה כלפי האחוזים הנמוכים ביותר בחמש השנים האחרונות", אמר קלי.

כבר בימים הראשונים לכהונתו חתם טראמפ על צו המורה להגביר את אבטחת הגבולות בדרום ארה"ב, ואישר את בניית החומה בגבול עם מקסיקו עליה התחייב במהלך קמפיין הבחירות שלו. טראמפ גם הורה לגייס עוד 5000 אנשי משטרת גבולות חדשים, ולקיים הליך גירוש מהיר למהגרים שניסו לחצות את הגבול באופן לא חוקי.

"אנו נמשיך לעמוד על המשמר כדי להגיב לכל שינוי אפשרי במגמות האלו, מאחר ובדרך כלל מספר המגרים הלא חוקיים המנסים לחצות את הגבולות מתגבר בחודשים מרץ עד מאי. עם זאת, הנתונים המוקדמים מוכיחים כי אמצעי האכיפה וההרתעה, ואכיפת חוקי ההגירה, יכולים בהחלט להשפיע לטובה". אמר קלי.