משה סוויל בגוש עציון
משה סוויל בגוש עציוןצילום: עצמי

תושבות ותושבי גוש עציון
שלום וברכה,

בשבועות הקרובים אסיים את תפקידי כסגן ראש המועצה האזורית גוש עציון, אני מסיים תקופה של חמש שנים מופלאות בהן זכיתי להיות שליח ציבור הכי טוב שיכולתי.

במוצאי שבת קודש נשמע כולנו את מגילת אסתר שם אומר מרדכי לאסתר: "וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת". מרדכי אומר לאסתר ומלמד אותנו לדורות שאנשים שזוכים להיות במוקדי הכרעה מוטלת עליהם החובה והזכות לפעול ולעשות שינוי. מנהיגי הציבור.

בשנים האחרונות למדתי שהנהגה אינה יכולה להסתפק רק בשמירה על הקיים ובניהול המשאבים הזמינים, ההנהגה מחויבת להגדיל את הקיים, ליזום ולהניע. הנהגה צריכה להביא לגידול במשאבים ולגיוס שותפים. הנהגה חייבת להניע מהלכים שאתמול כלל לא היו על השולחן או לקדם יוזמות ברוכות שנשכחו זה מכבר.

לאור עיקרון זה פעלתי בחמש השנים האחרונות עם שותפים רבים לדרך. עיקרון זה הוא שאפשר לנו לקדם את גוש עציון וזכינו יחד כולנו בחמש השנים האחרונות להגיע לעשייה בהיקפים גדולים בתחומים רבים ומגוונים.

זכינו לבנות מאות בתים בגוש עציון בתוך תקופה של הקפאה, לבנות בתי ספר ועשרות גני ילדים ומעונות, לקדם תכנון לכ-6,000 יחידות דיור שבעז"ה יבנו בשנים הקרובות.

חלומות רבים הפכו למציאות - שני רמזורים חדשים, ביצוע כיכרות כפר עציון ואלון שבות, ביצוע המעקף בצומת הגוש, בניית טיילת בין הישובים, הקמת אנטנה במיצד, השלמת בניית הקניון, פתיחת אזור תעשיה במעלה עמוס ועוד.

במקביל הבאנו לתיקון תקציב הוועדים לישובים אחרי קיפאון של עשור, הקמנו מוקד שירות לתושב, הגדלנו את תקציב המועצה בעשרות אחוזים, גייסנו תקציב של מליארד שקלים לטובת תכנון וביצוע של הכפלת המנהרות וכביש עוקף אל ערוב, קידמנו תכנון לתאורה בכביש תקוע ירושלים ובעיקר פעלנו לחיזוק החוסן של קהילת גוש עציון המדהימה.

מי כמוכם יודע שאת כל זאת ועוד עשינו תוך תקופות מאתגרות. יחד עברנו ימים לא קלים של טרור ושכול אבל תמיד זכינו לראות בעוצמתם של תושבי גוש עציון.

גוש עציון עומד בימים אלה בפני אתגרים רבים, פוטנציאל הפיתוח הוא אדיר, הזרעים שזרענו בשנים האחרונות עתידים לתת פירות בשנים הקרובות.

לפני כחודש קהילת גוש עציון בחרה בשלמה נאמן לראשות המועצה ואני מאחל לו המון הצלחה, אעשה כל שביכולתי לסייע לו, הצלחתו היא הצלחתנו במלא מובן המילה.

אני אומנם עוזב את תפקידי כסגן ראש המועצה אבל נשאר חבר במליאת המועצה וממשיך להיות שליח ציבור שלכם בכל מה שרק אוכל לסייע לכל אחת ואחד מכם וכמובן בקידום גוש עציון כולו.

ברמה האישית אני מסכם תקופה מופלאה ויוצא לדרך חדשה בתוך העשייה הציבורית ובטוח שעוד אפגוש רבים מכם בהמשך העשייה שלי למען העם והארץ.

אוהב אתכם,
שמרו על קשר.

שלכם,
משה סוויל