מבצע הטבח יצא לחופשי
מבצע הטבח יצא לחופשיצילום: רויטרס

דם הבנות זועק מן האדמה. בירדן שוחרר הלילה (אור לראשון) מהכלא אחמד דקמסא, "הרוצח מנהריים", אחרי שריצה 20 שנות מאסר, בגין רצח שבע נערות ישראליות.

המחבל רצח שבע נערות: נירית כהן, סיוון פתיחי, יעלא מאירי, נטלי אלקלעי, קרן כהן, שירי בדייב ועדי מלכה ופצע שש אחרות מהן שתיים באופן קשה.

הילה לוי-עופרי, שנפצעה בפיגוע, שוחחה הבוקר בגלי צה"ל, "לשמוע שמשחררים אותו ביום פורים, בדיוק 20 שנה אחרי - זה עוד יותר עצוב ומקומם", אמרה.

"אני בושה ונכלמת להסתכל למשפחות השכולות בעיניים. אני לא חושבת שמגיע לאדם כזה להיות משוחרר. הפחד שלנו שהוא יחזור וינסה לסיים את מה שעשה אז".

נורית פתיחי, אימא של סיוון ז"ל, כואבת: "אני מזועזעת. הוא היה צריך לרצות שבעה מאסרי עולם, אבל זה העונש המרבי אצל הירדנים. אני מקווה שהוא יירקב בבית אם לא בכלא. הכי כואב זה שמשחררים אותו ביום הרצח. נעשה לנו עוול גדול".

"מה זה 20 שנה לכלא על רצח של שבע בנות? המשפחות שלנו נהרסו. ידעו אותנו לאחרונה שהוא משתחרר סופית, למרות המחאות שעשינו. זה החוק שלהם. אני מרגישה שלועגים לנו. יכולנו להיות עכשיו עם ילדה, שתביא לנו נכדים. היינו משפחה שמחה מאוד ומאז המקרה אני על כדורי הרגעה".

"כואב לנו שנראה את המשפחה שלו שמחה ועליזה ואנחנו נישאר עם הצער שלנו. קשה לנו מאוד עם זה. אני מאמינה שהקב"ה יעניש אותו וידאג שימות בדרך כלשהי", אמרה.

חזי כהן, אבא של נירית ז"ל: "התחושות הן קשות מאוד. זה מחזיר אותנו 20 שנה אחורה. השחרור שלו מעורר בחילה וחלחלה, אבל ממשיכים הלאה. אשתי רות לא שרדה את זה. היא הייתה בדיכאון עד שנפטרה משברון לב. אני עם הילדים והנכדים רואה את מה שהיא לא זכתה לראות. אני מקווה מאוד שיעשו משהו אצלנו ובמקום שהוא ישמח עם המשפחה שלו ידאגו להרוג אותו כמו המן. דינו תלייה כמו המן. הוא הרס שבע משפחות ולקח שבע עלמות. אנחנו איבדנו הכול. אני מצפה שייקחו גם ממנו הכול".