קבר יונתן בן עוזיאל
קבר יונתן בן עוזיאלד"ר אבישי טייכר, אתר פיקיוויקי

אלפי אנשים פוקדים קברי צדיקים במהלך השבוע. מובן כי עצם ההגעה לקברי הצדיקים מחייבת התמצאות בשטח וכן הסתגלות לנסיעה ארוכה ומתישה.

עם עליית הביקוש לביקורים מסוג זה, חברות רבות מציעות שירותי השכרת רכב על מנת לחסוך ממבקרים רבים את העלויות הכרוכות בתדלוק הרכב וכן פגיעה בו עקב נסיעה בדרכים קשות.

כמו כן, ניכר כי קיים מחסור בתחבורה ציבורית אשר מגיעה למקומות אלה, ובהתייחס לעובדה שרבים מהמבקרים הנם אנשים מבוגרים או כאלה בעלי מגבלות פיזיות – עלה הצורך בהסעת המבקרים לאזור המדויק של הקברים.

קבר רבי שמעון בר יוחאי

נחשב לאחד מקברי הצדיקים המפורסמים ביותר בארץ. מדי שנה בל"ג בעומר מבוצעת במקום ההילולא, ולמעשה אתר זה נחשב לאתר הדתי השני בגודלו בארץ (שני רק לכותל המערבי). ניתן לבקר באתר זה באופן עצמאי ולשלב גם ביקור באזור הצפון היפה. מלבד ביקור בקבר עצמו, ניתן לערוך תצפיות על הר מירון, רמת הדלתון, הר כנען ואף הר החרמון. לאלה המבקשים לשלב לינה, ניתן להזמין מראש מקום במושב אמירים.

קבר רבי יונתן בן עוזיאל

נחשב לאחד מקברי הצדיקים החשובים באזור הגליל. מדובר באחד מארבעת קברי הצדיקים החשובים ביותר, ואלה בעלי הנוכחות הרבה ביותר של אנשים שפוקדים אותם מדי שנה. ניתן להגיע לקבר זה בכל ימות השנה (אם כי המנהג הוא לפקוד את הקבר בראש חודש). קבר זה ידוע במקום שבו פוקדים רבים מבקשים זיווג או צאצאים, ובשנים האחרונות המקום נעשה למוקד משיכה עבור אנשים מכל רחבי העולם בעקבות הידיעות על הישועה שהביאו התפילות במקום.

קבר רבי מאיר בעל הנס

מדובר בקבר שפוקדים אותו רבים, בייחוד אלה הגרים באזור הצפון, אך גם מכל חלקי הארץ. על כן, רבים אחרים נוהגים לתרום כסף למטרות צדקה באזור. מיקומו של הקבר, באזור שצופה על הכנרת, מאפשר שילוב של טיולים באזור לאחר הביקור. על פי המסורת, הרב הזה הבטיח ישועות רבות לכל מי שיתרום כסף בארץ ישראל.

קבר רבי משה בן מימון

גדול חכמי ישראל בתקופת ימי הביניים, ובין שאר פעילותיו היה גם רופא ופילוסוף. ספריו הרבים נחשבים למקור למידה חשוב עבור יהדות העולם בימינו. קברו נמצא במרכז העיר טבריה, בסמוך לבית עלמין עתיק באזור.

אין ספק כי מרבית קברי הצדיקים מצויים במקומות שמצריכים דרכי הגעה מיוחדות, ועל כן אין זה מפליא כי אנשים רבים בוחרים להיעזר בשירותי השכרת רכב. בחירה באופציה זו לא רק חסכונית, אלא גם מסירה דאגה מכל דבר חיצוני אשר עשוי להשפיע על קדושת הביקור.