אומרים את האמת. השר שטייניץ
אומרים את האמת. השר שטייניץצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

שר התשתיות הלאומיות יובל שטייניץ (הליכוד) אמר הבוקר (שני) כי ישראל מעוניינת במשא ומתן עם הפלסטינים, אך לא רואה שותף למשא ומתן בקרב הפלסטינים.

"ישראל רק אומרת את האמת לגבי העמדות הקיצוניות מאוד של אבו מאזן השולל את קיומה כמדינה יהודית", אמר שטייניץ בראיון לקול ישראל.

הרקע לדברים הוא הגעתו של ג'ייסון גרינבלט, יועצו ושליחו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לשורת מפגשים והתייעצויות בישראל. בהמשך ייפגש גם עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן.

גרינבלט צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולהעלות עמו מספר סוגיות בהן הבטחתו של נתניהו לבנייתו של ישוב חדש עבור עקורי עמונה אל מול בקשת טראמפ עצמו למתן את הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון.

בהקשר זה צפוי ראש הממשלה להבהיר לגרינבלט כי בנייתו של הישוב המדובר אינה מהוה בנייה של ישוב חדש אלא בנייה במתחם המשוייך לישוב קיים.

נתניהו וגרינבלט צפויים להעלות בשיחתם גם את סוגיית העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. כזכור, סוגייה זו עלתה באחרונה עם הגעתה של משלחת הקונגרס האמריקאי לפני ימים אחדים לישראל על מנת לבחון את דרכי יישומה של הבטחת טראמפ להעברת השגרירות וכבכדי להבין מדוע לא יושמה התחייבותם ברוח זו של נשיאי ארה"ב בעבר.