משפחת סטארטאפ מאפרת נגד התאונות

חברת הסטארט-אפ Inpris נוסדה ב- 2011 על ידי בן עציון וניסן ירון, אבא ובן מהיישוב אפרת. החברה מתמחה בטכנולוגיית ממשק אדם-מכונה.

"בתחילת הדרך של החברה לא ידענו אם אנחנו רוצים לפרסם באינטרנט שאנחנו ישראלים", מספר ניסן ירון, מייסד ומנכ"ל החברה, "אבל אז הצגנו בתערוכה (בישראל) וערוץ 7 עשו עלינו כתבה שהפכה לויראלית, הרבה אתרים פרסמו אותה וחשפו אותנו כישראלים. בדיעבד זה התברר כברכה כי עם הזמן להיות טכנולוגיה ישראלית זה תו איכות".

לאחרונה השיקה החברה את מערכת SIGHTLESS TOUCH - מערכת בידור ומידע לרכב, הנשלטת באמצעות מגע בטכנולוגיה ייחודית וחדשנית, המאפשרת שימוש ללא צורך בהסטת המבט מהכביש ומעניקה חווית נהיגה בטוחה ומתקדמת. מערכת SIGHTLESS TOUCH כוללת שליטה בסמארפטון, ברדיו ובמערכת הניווט, ומאפשרת נהיגה בטוחה ואחראית, תוך שיפור חווית הנהיגה.

בחברה מספרים כי הם השקיעו חמש שנים ומעל מיליון דולר בפיתוח המערכת, במטרה לבצע מהפיכה בחוויית ממשק האדם-מכונה, תוך כוונה להגיע ל- 5-10% מכלל המכוניות החדשות בתוך חמש שנים, כמו גם להפצה גלובלית בשוק החלפים.

"בשנה האחרונה המשיכה מגמת העליה בתאונות הדרכים הקטלניות בישראל ובארה"ב" מסביר ניסן ירון, "מחקרים מצאו כי לפחות חצי מהתאונות קשורות להיסח דעת בנהיגה כגון שליחת הודעת טקסט, שינוי תחנות ברדיו, הגדרת יעד במערכת הניווט וכד'. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2015 ניתנו בממוצע בישראל כ- 5,000 דוחות בכל חודש בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה בניגוד לחוק. בארה"ב פורסמו תוצאות מחקר לפיו 17% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים הודו כי התאונה התרחשה עקב היסח דעת. על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה מגדיל פי 4 את הסיכון לתאונה".

"מערכות המולטימדיה החדשות המותקנות ברכבים, המבוססות על מסכי מגע, גורמות ליותר הסחות דעת בזמן הנהיגה, שכן לא ניתן להביט בעת ובעונה אחת גם במסך וגם בכביש. מחקר של ה- AAA (American Automobile Association) מצא כי פקודות קוליות כשלו בצמצום הסחות הדעת של נהגים, בשל האמינות הנמוכה שלהן בסביבת הנהיגה הרועשת, ובשל הסחת הדעת הקוגניטיבית החזקה שהם יוצרים. עובדה זו מובילה לצורך מידי בפתרון שיאפשר את הקטנת היסח הדעת, תוך שיפור חווית הנהיגה" הוסיף ניסן.