חרד"ק החוצה
חרד"ק החוצהצילום: דוברות המשטרה

יו"ר זק"א יהודה משי זהב מגיב הבוקר (שלישי) בחריפות לבובות בדמות חיילי צה''ל חרדים שנתלו אתמול בכמה רחובות בירושלים.

"ברור לי שמדובר במיעוט שבמיעוט שלא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם ומוציאים שם רע ליהדות החרדית על כל פלגיה", אמר משי זהב לעיתון ''ידיעות אחרונות''.

לדבריו, התופעה הזו התחילה כבר לפני שנתיים בכינוי שהדביקו לחרדים שהתגייסו — חרד"קים (חיילים קלי דעת). "זה המשיך בשיימינג והגיע עכשיו לשריפת בובות. מדובר במעשה נבזי. הרי החרדים שמתגייסים הם יהודים שמוסרים את נפשם למען ישראל, כאלו שבמקום לעבוד לפרנסתם מקדישים את חייהם להגנת העם והמולדת. אותם משווים להמן הרשע?! אותם צריך לתלות בכיכר?! זה הרי הדבר הכי שפל שיש".

משי זהב משמיע טענות גם כלפי המנהיגות החרדית, ''הרי אותם מפגינים מוציאים שם רע לציבור שלנו. יש לנו מנהיגים פוליטיים ורבנים שעליהם לצאת בפומבי ולהוקיע את התופעה הזו. חייבים להוציא אותם מהשכונות שלנו, מהקהילה שלנו. אסור לפחד מקומץ שפוגע בכולנו".

''גם להנהגת המדינה יש לי טענות", אומר יו"ר זק''א ומפרט ''מדובר בחיילי צה"ל שעושים את מלאכתם והם הדבר הכי קדוש עבורנו. אני יודע את זה באופן אישי כי הילדים שלי התגייסו לצבא. לא ייתכן שהמדינה לא תפרוס עליהם כיפת ברזל ותגן עליהם. למה מחכים? הרי המרחק בין פעולה של תליית בובות לפגיעה פיזית בחיילים הוא קטן מאוד וזה רק עניין של זמן.

''עד היום על עשרות מקרי פגיעה והסתה הוגשו רק שני כתבי אישום, זה פשוט בלתי נתפס. אני קורא למחוקקים, למשטרה, לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי''.

בנו הגדול של משיב זהב שירת בחטיבת גולני, ובן נוסף שלו משרת בצנחנים. ''אני לא מתבייש בהם חלילה — אלא בשמם. הם יוצאים על מדים והולכים בגאווה. גם הם עברו הצקות אבל הם חזקים והם מאמינים במה שהם עושים. למרבה הצער לא לכולם יש את האומץ והסיבולת להתמודד עם התופעה הזו, ולכן חייבים למהר ולטפל בבעיה''.