יונתן ברנסקי
יונתן ברנסקיצילום: עצמי

אל"מ במיל' יונתן ברנסקי הכריז הבוקר (שלישי) באופן רשמי על מועמדותו לתפקיד יו"ר מפלגת הבית היהודי מול יו"ר המפלגה המכהן נפתלי בנט.

ברנסקי, תושב עלי, נשוי לליאורה ואב לחמישה פרש לפני כשנתיים וחצי מצה"ל לאחר שרות קרבי בן 25 שנה. בין היתר שימש סגן מפקד אוגדת עזה ומפקד צוות במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ופיקד על חטיבת הנגב ועל גדוד נצח יהודה.

בבחירות האחרונות תמך ברנסקי במפלגת יחד בראשות אלי ישי.

"בחודשים האחרונים אני חורש את הארץ. נפגש עם מצביעי הבית היהודי בכל סניף וסניף ופוגש את עם ישראל. בכל מקום אני שומע את אותו הקול: החיבור נעלם. הנהגת הבית היהודי התנתקה מהשטח", אמר ברנסקי.

''החלטתי להתמודד על ראשות מפלגת הבית היהודי ועל ההנהגה הפוליטית של הציונות הדתית בכדי להציב הנהגה מחוברת. מחוברת לשטח, מחוברת לערכי הציונית הדתית, מחוברת לעם ישראל לארץ ישראל ולתורת ישראל", הוסיף.

"אני מגיע מתוך תודעת שליחות גדולה לאחר שכל חיי גדלתי והתחנכתי על ערכי הציונות הדתית'', אמר ברנסקי וציין כי נפתלי בנט הביא איתו רוח חדשה לציבור הדתי לאומי, כלשונו והציב את המפלגה במקום הראוי לה בהנהגת המדינה.

''על כך מגיעה לו תודה גדולה. אך כיום מפלגת הבית היהודי עומדת בפני צומת דרכים היסטורי:
לאבד את צביונה ולוותר על ערכיה, או להתחבר מחדש לשטח ולתפוס את מקומה כמפלגת ציונות דתית חזקה ורחבה המייצגת את ערכי הציונות הדתית בחינוך, בכלכלה, ברווחה, במשפט, בשמירה על שלמות הארץ ובכל יתר תחומי החיים. נדרשת כעת מנהיגות מחברת. אני קורא לכל מי שמחובר לדרכה של הציונות הדתית להצטרף אלי".