טובה קררו ז"ל
טובה קררו ז"לצילום: ללא קרדיט

טובה קררו היא האישה שהוצתה למוות הבוקר (שלישי) בידי מטופל הלוקה בנפשו, בסניף קופת חולים "כללית" ברחוב איילון שבחולון.

החשוד במעשה, תושב העיר בן 78 שככל הנראה מעורער בנפשו. מחקירה ראשונית עולה כי הוא הגיע לקופה וככל הנראה לא היה מרוצה המטיפול שקיבל. הוא שפך חומר דליק שהיה ברשותו, שפך על האחות, הצית ונמלט מהמקום. הוא נעצר בתום מצוד זמן קצר לאחר האירוע.

"היא הייתה בחורה טובה. אישה מיוחדת וטובה. אין מילים, פשוט מלאכית", כך סיפרה לחדשות 10 שולה, חברתה, "היא הייתה אישה חזקה, אני לא יכולה לתאר את הסבל שהיא עברה. תמיד הייתה מתקשרת למי שהיה שוכח לבוא ולקבל זריקה. המוות שלה שורף את הלב".

ולדימיר זילברשטיין, אחד המטופלים שלה שהיה עד ראיה, סיפר על הזוועה. "ניסיתי לתפוס את הרגליים שלה ולמשוך, אבל היא הייתה ללא הכרה", אמר, "כולה הייתה מלאה בעשן. תוך שניות נסגר כל שדה הראייה. אם מישהו היה נכנס לשם דקה לפני, אולי אפשר היה להציל אותה. היא הייתה אישה מעולה, שעוזרת לכולם. תמיד הייתה מגיעה עד הבית".

מוטי ששון ראש עיריית חולון, אמר "זהו בוקר עצוב מאוד לכולנו, תושבי חולון והמדינה כולה. אני חש זעזוע עמוק מהתקיפה האכזרית ותוצאותיה הטרגיות שהביאו למותה של תושבת העיר. זוהי עליית מדרגה מזעזעת בפגיעה במשרתי ציבור העושים מלאכתם נאמנה למען תושבי העיר חולון והארץ כולה. 5 עובדות סוציאליות מעיריית חולון נמצאות מתחילת האירוע במרפאה ונותנות טיפול ראשוני לצוות ולמטופלים. בהמשך יינתן סיוע נוסף ככל שיידרש".