צוות יד לאחים בפעולה
צוות יד לאחים בפעולהצילום: יד לאחים

חג הפורים האחרון היה שונה לגמרי לכ', בת ה-22 מישוב גדול בדרום הארץ, שחולצה בשבוע שעבר על ידי צוות הביטחון של עמותת יד לאחים מהבית שבו גרה יחד עם בחור ערבי.

"לפני כחמש שנים פנתה אלינו אמא מודאגת וסיפרה לנו כי בתה, כ', שהיתה אז בת 17, נמצאת בקשר עם בחור ערבי", מספרים בעמותה. "ניסינו לדבר עם כ' אך היא הכחישה ואמרה שדווקא מעריכה מאד את הפעילות של העמותה, ואף תשלח בנות שנמצאות בקשרים עם גברים ערבים, אם תשמע על כאלה".

העובדות הסוציאליות של יד לאחים ניסו במשך קרוב לארבע שנים לאותת לכ' שהן נמצאות שם בשבילה. בתחילת השנה שעברה כ' טענה שהיא נשואה כבר שלושה חודשים לערבי שהכירה והחיים שלה מושלמים. "הוא דואג לי יותר מאשר ההורים שלי", סיפרה אז לעו"סיות בעמותה.

במהלך השנה שעברה יצרה כ' קשר עם בן דוד שלה באמצעות הפייסבוק ואותתה כי היא זקוקה לעזרה. "זו למעשה היתה נורת האזהרה הרשמית", סיפרו בעמותה. "כ' אמרה שמאז החתונה בעלה הערבי לא נותן לה לצאת מהבית, שמשפחתו של בעלה עוקבת אחריה ושהם עומדים להתגרש".

המצב של כ' באותם ימים היה לא טוב בלשון המעטה, סיפרו גורמים טיפוליים ביד לאחים. בעלה עבד בסמוך לביתם והמשפחה שלו שמרה על כ' ללא הפסקה, ללא יכולת לתפקד או לצאת מהבית, מצבה של כ' היה רע מאד. לאחר מספר ימים הקשר בין העו"סיות לבין כ' ניתק במפתיע.

לפני מספר שבועות, כחצי שנה לאחר הקשר האחרון בין העמותה לבין כ', היא יצרה קשר. "התגרשנו, עזבתי את הבית, אך הגעגועים ניצחו וחזרתי אליו", היא סיפרה לעובדות הסוציאליות. "אני בחודש השלישי להריון שלי, לאחר שכבר עברתי הפלה אחת בגללו. הוא מכה אותי ומספר שהוא עושה את זה בצחוק, אבל אני יודעת שזה אמיתי. אני מבקשת עזרה, צריכה שתוציאו אותי מהחיים האלה, אני רוצה לחזור ליהדות, למקום הטבעי שלי".

לפני מספר ימים, כאמור, התארגן צוות הביטחון של עמותת יד לאחים על מנת לחלץ את כ' לדירת מסתור של העמותה ולזכות אותה בחיים חדשים. החילוץ התבצע בהצלחה וכ' הועברה לדירת מסתור ולטיפולם של הצוותים המקצועיים של עמותת יד לאחים.