בנט ומרגי
בנט ומרגיצילום: פלאש 90

על פי הדיווח של משרד החינוך לוועדת החינוך של הכנסת, מספר התלמידים שהורחקו לצמיתות בשנת הלימודים תשע"ו ממוסדות חינוך עמד על 98 תלמידים.

40 עררים הוגשו בתשע"ו על הרחקה לצמיתות. מתוכם התקבלו 24 עררים והתלמידים חזרו לבתי הספר, ואילו 16 עררים לא התקבלו והתלמידים הורחקו בפועל.

63 תלמידים (בנים) הורחקו לצמיתות ו-35 תלמידות (בנות); 78 מהממלכתי, 5 מהממלכתי דתי ו-8 מבתי הספר החרדיים.

4 תלמידים הורחקו לצמיתות מכיתות א'-ו'; 28 תלמידים מכיתות ז'-ט' ו-66 תלמידים בכיתות י'-יב'. 91 תלמידים יהודים הורחקו ו-7 תלמידים ערבים.

לדברי הילה סגל, מנהלת היחיד לאקלים מיטבי במשרד החינוך, "אנחנו רואים יציבות במשך השנים האחרונות בתמונת ההרחקה לצמיתות, ואפשר לומר בזהירות שיש ירידה קלה במספר המורחקים לצמיתות בהשוואה לשנים עברו. הרוב המכריע של התלמידים מורחקים מבית הספר בגלל מספר סיבות, ביניהן בעיות התנהגות קשות, מעורבות במעשי אלימות ועוד".

57% מהמורחקים לצמיתות מקבלים מענה טיפולי, ל-11.2% מהמורחקים נפתחו תיקים פליליים בגין מעורבות פלילית ו-27.5% מהמורחקים לצמיתות הסתגלו במידה רבה למוסד החינוכי החדש.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי קרא למשרד החינוך לבדוק את ההרחקות לצמיתות גם במוסדות החינוך החרדיים של המוכר שאינו רשמי. הוא קרא למשרד החינוך להכין מסמך מעמיק לגבי הרחקות במוסדות חינוך חרדיים שיכלול את כל התלמידים שחל עליהם חוק חינוך חובה.