טוב מראה עיניים..

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי השיקה היום את קמפיין היובל של משרד החוץ לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים, במסגרת שנת היובלות 2017.

במסגרת היוזמה סגנית השר ערכה היום סיור יחד עם שגרירים זרים בגבעת התחמושת, מקום בו החל הקרב לשחרור ירושלים.

לסיור הגיעו שגרירים ממדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ואפריקה והוא נערך על ידי בכירי האתר בגבעת התחמושת בירושלים, כתריאל מעוז, מנכ"ל האתר, מנחם לנדאו, יו"ר האתר ואלון ולד, נציג דור הבנים.

סגנית השר פתחה את הסיור ואמרה' "זהו אירוע הפתיחה של שנת היובלות, לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים ואיחוד העיר. מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה בין דוד לגלית. מדינת ישראל הייתה קטנה ומבודדת, ללא עוצמה כלכלית וללא תמיכה בינלאומית, ונאלצה להגן על עצמה מפני מתקפה רב חזיתית מצד מדינות ערב השכנות".

סגנית השר תיארה בפני השגרירים את הרגע ההיסטורי החשוב שאירע כשהחיילים בפיקודו של מוטה גור עמדו בשערי ירושלים בציפייה להיכנס לעיר העתיקה. בדבריה הדגישה את המתח בין הכמיהה ההיסטורית בת 2000 השנים לחזור להר הבית ולכותל לבין המסר של ראש הממשלה דאז לוי אשכול למלך חוסיין שישראל תימנע מכניסה לירושלים במידה וירדן תפסיק להילחם.

סגנית השר חוטובלי הוסיפה כי היא מודה לכל השגרירים שהגיעו ללמוד מקרוב על האמת והדגישה את החשיבות של השמירה על אחדות ירושלים: "ישנם שגרירים שמסרבים לבוא לסיור במזרח העיר, אף שמרחק הנסיעה ממשרד החוץ לגבעת התחמושת מסתכם בכעשר דקות. אם ירושלים לא תהיה תחת ריבונות ישראלית, לא יישאר לה זכר עבור דתות אחרות, כמו שראינו את הרובע היהודי חרב, כשנכנסנו לעיר העתיקה ב-67'. זה המסר שחשוב להעביר למדינות העולם. לכן, חשוב להגיע לשטח כדי להבין מקרוב מדוע על ירושלים להישאר מאוחדת."

בסיום הסיור, מנהלי אתר גבעת התחמושת ביקשו מהשגרירים להצטלם בירושלים ולהעלות את תמונתם לתחרות jerusalens# שנערכת בחסות משרד החוץ.