אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאיירצילום: פלאש 90

מעולם לא הגיעה הפועל ירושלים למעמד חצי גמר היורוקאפ, מאחר שזה נקרא עד 2008 בשם מפעל גביע יול"ב. הירושלמים זכו להניף פעם אחת את הגביע האירופי, שנחשב לשני ביוקרתו בכדורסל האירופי, כשעשו זאת בתום עונת 2004.

גם אז בדרך לתואר האירופי חיכתה יריבה ספרדית, כשהייתה זו ריאל מדריד אותם פגשו הירושלמים בגמר שהסתיים בניצחון ישראלי.

הערב (שלישי, 21:30, ערוץ 20), שוב יפגשו הירושלמים יריבה ספרדית בדרכם לתואר היוקרתי, כשיתארחו אצל ולנסיה הספרדית למשחק הראשון בסדרת חצי גמר היורוקאפ.

הספרדים אמנם מחזיקים ביתרון הבייתיות כשהמשחק המכריע אם יצטרכו, יתקיים בספרד, אך הירושלמים כבר ניצחו העונה באולם בו רק קבוצה אחת נוספת ניצחה במפעל האירופי את הספרדים, כשגברו עליהם במשחק השני של המפעל העונה בתוצאה 81:77.

מסע ארוך עבר על הירושלמים בדרך לולנסיה, כשאלה המריאו לאחר משחק ההפסד להפועל תל אביב לבירת ספרד, מדריד, ונאלצו לנסוע במשך ארבע וחצי שעות בכדי להגיע לבית המלון בו הם מתארחים.

ולנסיה שמגיעה לאחר ניצחון בליגה המקומית חסרים לא מעט שחקנים מובילים, כשגם הירושלמים יחסרו את בריאן רנדל שסיים את העונה ושוחרר מהקבוצה בשל פציעתו.

7,500 נרכשו כרטיסים למפגש השני בין הקבוצות. המשחק (שלא נכלל במנוי) יתקיים ביום שישי.

בר טימור, ששב לשחק ביום שבת מול הפועל תל אביב, כשיר למשחק. יותם הלפרין סוחב פציעה ולא שיחק ביום שבת, אך צפוי לעמוד לרשותו של סימונה פיאניג'אני.

"אנחנו לוקחים את זה כמשחק רגיל", אמר טרנס קינזי רגע לפני המשחק החשוב הערב. "יש התרגשות גדולה, אבל זו סדרה של שלושה משחקים וזה רק המשחק הראשון. אנחנו צריכים לכפות את ההזדמנויות ולא לחכות שיגיעו אלינו. אנחנו מתחרים ברמה גבוהה מאוד מול קבוצות טובות מאוד. להתחרות על זכייה ביורוקאפ זה דבר גדול. אנחנו בין ארבע הגדולות".

גם מנכ"ל הירושלמים, גיא הראל התייחס ליחסי הכוחות כשאמר כי הוא לא חושב שיש פייבוריטיות יותר או פחות. "אנחנו מועדון עם שאיפות להתקדם כל הזמן, גם באירופה וגם בליגה. הגענו לפה ואנחנו רוצים להמשיך. אנחנו במצב טוב, השחקנים בריאים וממוקדים ויודעים לאן הם מגיעים. אני מאמין שזה ייראה בסדר. זה שניצחנו פה באוקטובר זה אולי טוב כקוריוז אבל לא באמת רלוונטי לאמצע מרץ. ולנסיה זה מועדון פאר ברמת ספרד ואירופה".

מבחינת האדומים מהבירה, עיקר המאמץ בסדרה הוא לשמור על הבית ולנצח את המשחק השני בסדרה. לכן מטבע הדברים, שעת המשחק שנכפתה על המועדון הירושלמי בשל קדושת השבת יחד עם קיום מרתון ווינר ירושלים, מהווה בעיה מבחינת הגעה של קהל אוהדיהם.

"14:00 בצהריים זו לא שעה שגרתית", הודה הראל, "מצד שני זה ייתן אפשרות לכלל האוהדים שלנו להגיע ולראות כי זו שעה נוחה גם לילדים ומשפחות ושומרי השבת כך שתהיה חגיגה גדולה. קצב מכירת הכרטיסים הוא מדהים ואני בטוח שעד פתיחת המשחק כל הכרטיסים יאזלו ותהיה חוויה גדולה".

בינתיים, אם בירושלים רוצים לנצח את הסדרה ולשחזר את הישגם ההיסטורי מ-2004, חייבים הם לנסות ולעקוץ ניצחון בספרד. זה כבר קרה העונה פעם אחת, האם הם מסוגלים לעשות זאת פעם נוספת?