מתקפה חריפה. נתניהו
מתקפה חריפה. נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה תקף הערב (שלישי) בדף הפייסבוק שלו את תאגיד השידור הציבורי "כאן" בעקבות ההחלטה שלא לפטר את העיתונאית סמאח וותד ולהסתפק בהשעייתה.

"איך יראה השידור הציבורי תחת התאגיד? כתבת של תאגיד השמאל היללה מחבל. הייתם מצפים שהיא תפוטר? לא, היא רק 'מושעית'. בתאגיד השמאל בוחרים לתת מקום לתומכי מחבלים", כתב נתניהו.

צוקדם יותר הערב הודיעו בתאגיד השידור הציבורי "כאן" כי וותד הושעתה מהגשת תכנים עד להודעה חדשה, זאת בעקבות חשיפת ערוץ 20 אתמול על ציוץ תמיכה במחבל שאותו וותד צייצה מחדש בחשבון הטוויטר שלה.

"סמאח וותד הושעתה מהגשת תכנים בתאגיד עד להודעה חדשה לאחר שהובהרו לה חומרת הציוץ ששיתפה והשלכותיו. וותד הבהירה כי אין בשיתוף הציוץ הבעת תמיכה בתוכנו והיא איננה מעודדת או תומכת באלימות משום סוג", נאמר בהודעת התאגיד.

אתמול פורסם כי וותד שיתפה בחשבון הטוויטר שלה ציוץ המהלל את המחבל באסל אל ערג' (31) שחוסל בשבוע שעבר בהיתקלות לילית עם כוח ימ"מ ברמאללה.

וותד צייצה מחדש ציוץ של עמוד בשם "palestine info center" שבו מופיע ציור של המחבל אל ערג' תחת הכיתוב "האינטלקטואל הוא הראשון להילחם ולעולם לא מוותר".

אל ערג' פתח באש על כוחותינו בעת שפעלו לאיתור מבוקשים ואמל"ח באל-בירה שבאזור רמאללה. כוח ימ"מ איתר אותו וחיסל אותו לאחר חילופי אש.

בתגובה לפניית ערוץ 20 אישרה סמאח ותד את הפרסום ואמרה: "אני תוהה למה אתם אומרים 'מחבל', בעוד שאפילו בחדשות אמרו 'מבוקש', לא 'מחבל'".

סמאח וותד, בת ה-23, היא תושבת ג'ת שבמשולש, מועסקת כתחקירנית בחטיבה הערבית בתאגיד השידור הציבורי. את דרכה בתקשורת החלה כעורכת באתר בשם "שוף", למדה במכללת אורנים והפיקה שני סרטים שעסקו בשאלת הזהות של פלסטינים ערבים ישראלים.