בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: דוברות

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) הגיב למכתבו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לרב יגאל לוינשטיין שבו הוא דורש מהרב להתפטר מתפקידו.

"האיומים של ליברמן על הרב לוינשטיין ומכינת עלי הם חוצפה פופוליסטית וחסרת משמעות. אין שום אפשרות חוקית לממש את האיום הזה. די לסתימת פיות", כתב סמוטריץ'.

בלשכת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיבו על איומיו של ליברמן כבר בשבוע שעבר, "נשקול לדון עם שר הביטחון על סגירת מכינת עלי, לאחר שישלים את חיסול איסמעיל הנייה", נמסר מלשכת בנט.

בהודעה נאמר בנוסף כי "מכינת עלי הצמיחה מתוכה את גיבורי ישראל רועי קליין, אלירז פרץ, עמנואל מורנו ועוד רבים ומופלאים, והיא כמובן תמשיך את פעולתה כסדרה. מה שדרוש תיקון יתוקן, בוודאי לגבי אמירות אומללות, אך בלי התלהמות מיותרת".

מוקדם יותר שיגר שר הביטחון אביגדור ליברמן מכתב לרב יגאל לוינשטיין ובו הוא דורש ממנו להתפטר מתפקידיו במכינה ובישיבת ההסדר. ליברמן כתב כי במידה ולא יעשה כן הוא יפעיל את סמכותו להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ויפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית.

ליברמן גייס למכתבו גם את המשפחות השכולות והזכיר את שמן של הדר כהן ז"ל, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בירושלים, את קרן טנדלר ז"ל, מכונאית מוטסת שנפלה בקרב בדרום לבנון במלחמת לבנון השנייה, ואת שמה של תמר אריאל ז"ל, הנווטת הדתייה הראשונה.

"מעבר להתנצלות פומבית, ראוי היה שכמנהיג ורב בישראל תתייצב באופן אישי בפני אותם הורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל ותתנצל בפניהם על הדברים שהשמעת, ובמיוחד על הזלזול שהשתמע מהם והטלת הספק ביהדותן".