ריבלין ואלפנו
ריבלין ואלפנוצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (רביעי) פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של איטליה אנג'לינו אלפנו, שנערכה בבית הנשיא.

ריבלין קיבל את פניו של השר האיטלקי ודיבר על תפיסתו לאור המתרחש באזור וההשפעה האיראנית. "איראן מעוררת חשש אמיתי עבורנו כשזה מגיע לצורך לשאת בנטל הביטחון בכדי להגן על מדינתנו. אנו עושים כמיטב יכולתנו, אבל אנחנו בהחלט ומוטרדים מההיתכנות להתבססות איראנית באזור.

''האיראנים אומרים באופן חד וברור מעל במת האו"ם, ומעל כל במה אפשרית שהם לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים. עלינו לקחת את דבריהם ברצינות רבה ובשל כך, אנו רואים גם בכם כוח מרסן ומוודא כי איראן שומרת על מחויבויותיה כלפי האומות ברחבי העולם", הדגיש ריבלין.

הנשיא הוסיף כי "ברצוני להביע את הערכתי אלייך, אדוני שר החוץ, על תמיכתך בישראל ועל הבנתך את צרכינו. אנו מכירים את מכירים בחשיבות החברות בין שתי ממשלותינו וכן בין שני העמים".

שר החוץ האיטלקי הודה לנשיא, "אני חושב שמדינותינו חולקות היסטוריה משותפת וייעוד משותף, ואני בטוח שתרבותנו המשותפת היא הבסיס לקשר בינינו. אנו חולקים גם חששות משותפים רבים. אני רואה את ישראל כמשאב דמוקרטי נפלא באזור הזה. ואנחנו חולקים תפיסת שלום וביטחון משותפת לגבי העולם כולו".

שר החוץ הוסיף, "אנחנו מדגישים תמיד שהמעורבים בסכסוך הזה, הצדדים הנדרשים לשלום, הם אלה שצריכים לנהל דיאלוג ישיר וזוהי הדרך המהירה ביותר והבטוחה ביותר אל השלום. אנו מחויבים עמוקות לידידות שלנו לישראל ולקהילה היהודית האיטלקית עליה הגנו בעבר ונוסיף להגן בעתיד, ורואים בה משאב חשוב לרפובליקה האיטלקית".