בייסבול בישראל
בייסבול בישראלצילום: מרגו שוגרמן, איגוד הבייסבול הישראלי

תם המסע. נבחרת הבייסבול של ישראל שעשתה היסטוריה וסיפקה רגעים מרגשים באליפות העולם שהתקיימה בטוקיו שביפן, סיימה את דרכה היום (רביעי) כשהפסידה לנבחרת יפן בתוצאה 8:3 והודחה משלב רבע הגמר.

הצלחתה האדירה של הנבחרת הישראלית הקטנה שעבורה היה מדובר בהופעה היסטורית ראשונה בטורניר אליפות העולם, לא הייתה דבר מובן מאליו, כשזו קיבצה שחקנים יהודים מרחבי העולם, בהם שניים המחזיקים בדרכון ישראלי לשם ייצוגה של המדינה באליפות היוקרתית.

בישראל קיימת ליגת בייסבול, בה לוקחים חלק כ-1,000 שחקנים, אך זו לא נחשבת לפופולארית, בטח לא ביחס לענפי הכדורגל והכדורסל בארץ.

הנבחרת הישראלית שניצחה עד לאחרונה את כל ארבעת משחקיה, ועלתה לכותרות כששחקני הקבוצה חבשו על ראשם כיפה בעת נגינת המנון התקווה לפני משחקם באליפות, הודחה מהאליפות לאחר הפסדים לנבחרות הולנד ויפן.

אחרי הניצחון המוחץ של הולנד 1:14 על נבחרת קובה, עלו שחקני הנבחרת הישראלית למשחקם מול יפן בידיעה שהם חייבים להשיג ניצחון על היפנים החזקים, מארחי בית ה', שניצחו את כל חמשת משחקיהם הקודמים באליפות בכדי להמשיך בטורניר היוקרתי.

באם היו מנצחים הישראלים, היו משחקים שוב מול ההולנדים שהביסו אותם השבוע בתוצאה 12:1 או מול היפנים במשחק מכריע על העלייה לחצי הגמר, אך אחרי חצי משחק שקול, להטו המארחים היפנים לעיני הקהל הביתי וסתמו את הגולל על סיכויי הנבחרת הישראלית להמשיך באליפות.

ישראל אמנם סיימה את חלקה בטורניר במאזן של ארבעה ניצחונות ושני הפסדים, אך עם הישג לא מבוטל כלל כשהבטיחו בעקבות תוצאותיהם את השתתפותם באליפות העולם הבאה, ב-2021.