זכה. דוידל'ה בארי
זכה. דוידל'ה באריצילום: אביר סולטן, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (חמישי) על זכייתם של חתני פרס ישראל על מפעל חיים: צבי (צביקה) לוי ודוד (דוידל'ה) בארי.

השר בנט אישר את המלצת ועדות הפרס בראשותו של פרופ' משה בר אשר, ולצידו חברי הוועדה: איל גבאי, צבי האוזר, ד"ר פנינה טרומר ודלית שטאובר.

השר בנט בירך את צבי (צביקה) לוי על התגייסותו המרשימה למען החיילים הבודדים, ואת דוד (דוידל'ה) בארי על הפיכת עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה.

השר בנט התייחס לזכייתו של צבי (צביקה) לוי בפרס ואמר, "אל"מ במיל' צביקה לוי הוא מבניה היפים של הארץ שלנו - דמות מופת לציונות, ומעל הכל אבא של אלפי חיילים וחיילות בודדים שמצאו בו כתובת, והוא להם אבא, אמא, אוזן קשבת, חבר ואח. מפעל חייו של צביקה הוא סל ערכינו כחברה, הוא תרומה אדירה לאחדות החברה ולביטחון ישראל".

על זכייתו של דוד (דוידל'ה) בארי בפרס אמר אמר בנט: "שנת ה-50 לאיחודה המחודש של ירושלים היא הזדמנות מצוינת להוקיר טובה לדוד (דוידל'ה) בארי מגדולי בוני ירושלים בעת החדשה. שנים רבות חלמנו, התפללנו ושאפנו, לחזור אל העיר בה דוד חנה ולבנות אותה מחדש. דוד מביא את החלום לידי מעשה. בזכות דוד בארי מיליוני חיילים, סטודנטים ותלמידים נחשפים אל ההיסטוריה של ירושלים, כפי שלא יכלו לעשות זאת מעולם. דוד בארי, איש חזון ומעשה, קצין בסיירת מטכ"ל וביחידת דובדבן, איש ספרא וסייפא, ראוי לתודה שלנו על מפעל חייו, שהוא מפעל חיינו".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מברך על זכייתו של דוד בארי בפרס ישראל. ״דוידל׳ה הוא שותף נאמן ומוביל לבניינה של ירושלים. איש חזון כמו שהוא איש מעשה. חושף נדבכים של היסטוריה יהודית ובונה על היסודות הללו עתיד מוצק בעיר הנצח. בשנת ה-50 לאיחודה של ירושלים אין ראוי ממנו״, אמר ברקת.