קורס חובלים 127
קורס חובלים 127פלאש 90

ישי, תלמיד ישיבה בן 19 שהיה מיועד להתגייס לקורס חובלים, מספר בשיחה עם ערוץ 7 על התנהלות צה"ל שהביאה אותו בסופו של דבר לוותר על הקורס היוקרתי.

ישי עבר את הגיבוש לקורס לפני כשנה במהלך כיתה י"ב אך לאור רצונו ללמוד בישיבה לפני הצבא דחה את הגיוס בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטים ועמד איתם בקשר רציף על מנת לשמור על מקומו בקורס.

לפני כחודשיים יצר איתו גורם בצבא שהבהיר לו שאם ברצונו לשמור על מקומו בקורס הוא יצטרך לבחור בין גיוס בחודש מרס 2017, גיוס המתקיים בימים אלה, לבין גיוס בחודש אוקטובר.

ישי ביקש לדחות את הגיוס לחודש מרס 2018 מכיוון שמחד רצה להשלים שנה שלמה בישיבה ומאידך בגיוס אוקטובר ידע כי מתגייסות גם נשים ורצה להימנע משירות משותף עמן וכך אכן סוכם בין הצדדים.

לדבריו אותו גורם בחיל הים עמו עמד בקשר ידע על שיקוליו להימנע מגיוס עם נשים וכעבור חודש יצר עמו קשר וסיפר לו על הוראה חדשה של חיל הים לאפשר גיוס נשים.

ישי אומר כי מבחינתו ההוראה החדשה היא דבר שאינו יכול לעמוד בה, "בתור אדם דתי אני לא יכול להתגייס לקורס במציאות כזאת. הקורס מאוד פיזי עם הרבה עבודת צוות בים ובתנאי שטח ובצפיפות ולעשות דבר כזה עם בנות, זה לא אפשרי עבורי כבחור דתי".

ישי אומר כי מספרן של הנשים בקורס הוא מזערי וכי הפתרון עד כה לשילוב בנות מחד ודתיים מאידך היה על ידי מחזור גיוס נפרד ומחזור גיוס מעורב, אך הדבר ייפסק וכי צה"ל לא יאפשר יותר קורסים נפרדים.

כעת הועמדה בפניו החובה להכריע האם לשמור על מקומו בקורס או לוותר משום ששירות עם נשים בחיל הים עומד בסתירה לאמונתו.

מדובר צה"ל נמסר: "קורס חובלים מקיים שני מחזורי גיוס בשנה. מחזור ספטמבר אשר מאפשר שילוב נשים ואילו מחזור מרץ אינו מאפשר זאת. בהתאם לכך, באפשרותו של מלש״ב שאינו מעוניין לשרת בקורס משותף להתגייס במחזור מרץ הקרוב. בימים אלו מבוצעת עבודת מטה בחיל הים לבחינת מסלולי הגיוס. יודגש כי בשלב זה אין שום שינוי באופן המיון והגיבוש לחיל הים. הטענה המדוברת תיבדק והמלש״ב יעודכן באופן פרטני".