הרב דרוקמן
הרב דרוקמןצילום: אלירן אהרון

"אין להעלות על הדעת שבידי שר הביטחון תהיה אפשרות לסגור ישיבה כלשהי", כך קובע הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא, בראיון ליומן ערוץ 7 בעקבות דרישת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לפטר את הרב יגאל לוינשטיין.

"אין להעלות על הדעת דבר כזה, מבלי להתייחס לדבריו של הרב יגאל לוינשטיין. מה פירוש הדבר? עד כמה שאני יודע באוניברסיטאות משמיעים פרופסורים ביטויים שליליים ביותר ביחס למדינה ולצבא, ביטויים נוראיים, מישהו אמר שהולכים לסגור אוניברסיטה? מה פירוש לסגור ישיבה?".

ממשיך הרב דרוקמן ומבהיר: "אנחנו לא סותמים פיות לאף אחד. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וכל אחד יכול להשמיע דעתו, ולא ניתן להעלות על הדעת משטר שבו סוגרים ישיבות. בתולדות עם ישראל היינו במשטרים שכאלה, אבל אנחנו במדינת ישראל שבה לאיש אין סמכות לסגור ישיבה, בוודאי לא לשר הביטחון".

על טענתו של השר ליברמן לפיה הוא דואג לכבודן של בנות ישראל, ובשל כך הוא נאלץ לגונן עליהן מפני אמירותיו של הרב לוינשטיין, נשמע הרב דרוקמן מצחקק ואומר: "אני מציע לשר הביטחון שיבדוק כל מה שנאמר באוניברסיטאות על ידי פרופסורים שונים. הוא לא יעלה על דל שפתיו לסגור פקולטה או אוניברסיטה בגלל התבטאות מחרידה של פרופסור על זכותנו על הארץ או על המוסריות של צה"ל. שיאמר דברים נגד הדברים האלה, אבל הדברים אינם קשורים".

באשר למהות ותוכן דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, מחדד הרב דרוקמן ואומר: "אין מה לדבר שבנוגע לשירות משותף אין מי שחולק על השלילה של יחידות מעורבות. אין מי שחולק על נושא הערבוב. יש אחדות מלאה שאין לזה מקום".

"אנחנו רוצים לעמוד על כל מה שנדרש כדי שכל חייל בצה"ל יוכל לשרת ללא פגיעה באמונתו", אומר הרב דרוקמן ימים אחדים טרם פגישתו עם הרמטכ"ל לדיון מקיף ומכריע על סוגיות אלה. "אני מקווה שהכול על מקומו יבוא בשלום בעזרת השם".

דבריו אלה של הרב דרוקמן נאמרים שלושה ימים טרם פגישתו המתוכננת, יחד עם רבנים נוספים בציונות הדתית, עם הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, עקב הסערה המדוברת.