קהילת נעורים בערד
קהילת נעורים בערדצילום: קהילת נעורים בערד

משבר מיכל האמוניה במפרץ חיפה מעמיד בסכנה מיידית גם את מפעל חיפה כימיקלים דרום הסמוך לערד.

על אף החשש מגל מפוטרים נוסף בגרעין בנ"ע בערד נערכים לקליטת עשרות משפחות דתיות לאומיות גם השנה.

האיום על סגירת מפעל חיפה כימיקלים דרום נפל על העיר ערד כרעם ביום בהיר. מפעל חיפה כימיקלים הוא מהוויתקים והיציבים בנגב המזרחי ומספק תעסוקה למאות משפחות בערד ובאזור.

"סגירת מפעל ופיטורי עובדים זו מכה קשה תמיד, אחת כמה וכמה בעיר קטנה כמו ערד שסובלת כבר שנים מהגירה שלילית קיצונית ותדמית לא טובה" מסביר דובי חלקיה, מנהל גרעין בנ"ע בעיר.

"הפגיעה העיקרית היא בשכבה הכי חלשה, בעובדים הפשוטים ובעשרות משפחות עולים המתפרנסות מהמפעל הזה והשבוע קיבלו הודעה על חשש לסגירת המפעל כבר בסוף החודש. אנחנו קוראים לממשלה וכל מי שיכול לעצור את הפגיעה החמורה הזו להתגייס ומיד".

גרעין בני עקיבא בערד הוקם לפני כשנתיים ע"י תנועת הבוגרים של בנ"ע ומשפחות צעירות מהעיר במטרה לעצור את בריחת הצעירים ולהחזיר תושבים לעיר. בקיץ האחרון חלה נקודת המפנה החיובית כאשר לראשונה מזה שנים הצטרפו לקהילה 20 משפחות חדשות.

כיום הגרעין פועל בשתי שכונות, בשכונת נעורים שתים עשרה משפחות בגילאי 25-35 ובשכונת שקד כעשר משפחות בגילאי 35-45. "בנוסף למשימה הלאומית הראשונה במעלה ערד מציעה למשפחות החדשות איכות חיים, חינוך מעולה ומערך סיוע במציאת דיור ותעסוקה שמוכיח את עצמו במשך כל השנה. בשבת הבאה, 'ויקהל-פקודי', אנחנו מקיימים שבת קליטה והכרות מרכזית, אנחנו מזמינים משפחות מכל הארץ להכיר ולהתאהב בעיר מדהימה דווקא עכשיו", מזמין חלקיה בחיוך.