ח"כ אבי דיכטר וראש השב"כ נדב ארגמן
ח"כ אבי דיכטר וראש השב"כ נדב ארגמןיונתן סינדל, פלאש 90

יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ח''כ אבי דיכטר (ליכוד), התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת הועדה עם ראש השב''כ לסוגיית הקדמת הבחירות.

''מקווה שנוכל להמשיך בתנופה המדינית ולא נגלוש לסוגיות פוליטיות שנתיים לפני מועד הבחירות הבא'', אמר דיכטר.

דיבכטר התייחס גם לחילופי הממשל בארה"ב ואמר, ''כל ממשל (אמריקני) חדש שנכנס יש לו שנה ראשונה שבה הוא מחליט איך הוא נראה ומה הוא עושה כולל במדיניות החוץ. אני מאוד מוטרד מזה שהאנרגיות הפוליטיות שלנו עלולות למנוע בעדנו מלראות ולנצל את שנת ההזדמנות הזו. גם מול הממשל החדש בארה''ב בכל הקשור לאינטרסים שלנו, כאן במזרח התיכון בכלל, אבל בוודאי באינטרסים שלנו בשטחי יהודה ושומרון ובירושלים".

"אני מקווה מאוד שהשנה הזו נוכל להמשיך בתנופה המדינית ולא נגלוש חלילה לסוגיות הפוליטיות שנתיים לפני מועד הבחירות הבא'', הוסיף דיכטר.

ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר בפתח הישיבה, "אנחנו חווים שינויים גיאו אסטרטגיים מאוד משמעותיים בזירה שילוו אותנו עוד שנים ארוכות. בוודאי מאבק המעצמות, משמעויות ותוצאות הסכם הגרעין עם אירן וההשלכות שלהן על תמונת הטרור במזרח התיכון".

"בשנה האחרונה חווינו גל טרור, מאוקטובר 2015 ועד לרבעון הראשון של 2016, טרור יחידים שאיתו למדנו להתמודד. כתוצאה משינויים שעשינו ופיתוחים שהתאמנו טכנולוגיים מודיעיניים ומבצעים הצלחנו להתמודד איתו ולעצור אותו. עצרנו יותר מ- 400 מפגעים פוטנציאליים בטרם מימשו פיגוע".

"השקט שאנו חווים בעת הזו שקט יחסי הוא שקט מתעתע משקר ומשכר. תשתיות טרור של חמאס וג'יהאד עולמי עוסקות כל יום להוציא פיגועים בשטח ישראל. אנו עוסקים יום ולילה בניסיון לסכל את הפיגועים. בשנה האחרונה נהרגו 16 ישראלים וזר אחד בפיגועים בשטח מדינת ישראל", הוסיף.

ארגמן התייחס גם לחג הקרב ואמר, "אנו לפני חג הפסח. אין ספק שתשתיות הטרור הממוסדות בדגש על חמאס ינסו להתסיס את השטח ולהוציא פיגועים. מטרתנו לאפשר חגים שקטים".