הרכב ובו קופסאות הסימילאק
הרכב ובו קופסאות הסימילאקצילום: דוברות רשות המיסים

שני חשודים, תושבי סכנין, נתפסו בנקודת היציאה מהעיר אילת לאחר פעילות מעקב משותפת של יחידת המודיעין וחוקרי יחידת הסמים של מכס ומע"מ אילת.

מחקירת השניים עלה כי הם רכשו במהלך מסע קניות בן 3 ימים כמות של כ- 450 קופסאות מזון לתינוקות של המותג "סימילאק" בעלות כוללת של כ- 35,000 ש"ח.

הרכישות בוצעו במספר מוקדי מכירה שונים של רשתות בעיר אילת. לפי החשד, הם התכוונו להוציא את קופסאות המזון מאילת ולהתחמק מתשלום מע"מ, הנדרש על פי חוק אזור סחר חופשי אילת.

מחקירתם עלה כי אחד החשודים הוא מובטל, המקבל קצבת אבטלה והוא אינו רשום ברשות המסים כעוסק. הוא מסר בחקירתו כי רכש את הקופסאות במטרה לחלק אותן לבני משפחתו.

אולם, לדעת החוקרים, בהתבסס על ממצאי החקירה עד כה, החשודים התכוונו למכור בסכנין את הקופסאות שרכשו באילת בפטור ממע"מ, תוך שהם גורפים לכיסם את הפרשי המע"מ.

החקירה נמשכת ובכוונת החוקרים לבדוק גם את היבט המכירה מצדם של בעלי העסקים באילת. לעת עתה, הרכב והקופסאות הוחרמו על ידי המכס.

מנהלת מכס ומע"מ אילת, אדית הרוש, מסרה כי רשות המסים תנהג ביד קשה נגד מפרי החוק וכי מטרתה לשמור ולהגן על חוק אזור סחר חופשי בעיר אילת.