ח"כ גטאס
ח"כ גטאסצילום: קוקו

עורכת הדין אורנת קמרון, מומחית לדין הפלילי, מותחת ביקורת חריפה על הסדר הטיעון שנחתם עם ח"כ באסל גטאס במסגרתו ירצה עונש מאסר של שנתיים בגין הברחת טלפונים סלולריים למחבלים.

בראיון לערוץ 7 טוענת מקרון שהפרקליטות שולחת "מסר סלחני לאויבי המדינה".

"סדרי העדיפויות של הפרקליטות והעומדים בראשה לוקים בחסר. לאן נעלמה רוח הלחימה של הפרקליטות שמובילה את סדר היום בהחלטות שלה? כאשר אנחנו בוחנים את ענינו של ח"כ לשעבר גטאס מבחינה ראייתית, התיק הזה הוא תיק סגור. קיימות כל הראיות, כולנו ראינו את ח"כ לשעבר גאטס מבריח לתוך הכלא פלאפונים וכרטיסי סים - ומעביר אותם לאויבי המדינה, תוך כדי שהוא מנצל את הגישה והמעמד שיש לו", היא אומרת.

לדבריה, אזרחי המדינה צריכים להיות מודאגים מעסקת הטיעון. "אני תוהה למשל מדוע בארה"ב סדרי העדיפויות הם אחרים. אני מסתכלת על הדוגמא של יונתן פולארד. איך זה שיונתן פולארד נמק בכלא שלושים שנה בעבירות שהן לא פחות חמורות מהעבירות המיוחסות לח"כ גאטס, ועל אף שבית המשפט בארה"ב הכיר בכך שזהו ריגול בין שתי מדינות ידידותיות, זה לא סיפק אותו ויונתן פולארד ישב המון שנים - ואני קצת מקנאה כאזרחית בגזר הדין הקל של גטאס".

עו"ד קמרון סבורה שאין מקום לעסקת טיעון בתיק כזה. "במקרים הללו, כשמתעסקים בעבירות ביטחון, אני חושבת שיש מקום שהפרקליטות צריכה למתוח איזשהו גבול ולומר עד כאן. כשמדובר במישהו שפועל כדי להזיק למדינה, אז אנחנו לא ניתן יד להסדרי טיעון בפרט שלא היו שום בעיות ראייתיות. זה לא נותן תחושת ביטחון לאזרחי ישראל כשהמדינה חותמת עסקת טיעון מצחיקה עם אויב ישראל ולכן אנחנו כאזרחים צריכים להיות קצת יותר מודאגים".