תכנית אסטרטגית לחסל את מד"א. אלי בין
תכנית אסטרטגית לחסל את מד"א. אלי ביןצילום: פלאש 90

דיון טעון התקיים היום (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת, בנושא הסכסוך בין מגן דוד אדום לאיחוד הצלה.

הדיון נערך ביוזמת חברי הכנסת נחמן שי, ג'מאל זחאלקה, אורי מקלב וטלי פלוסקוב.

במהלך הדיון פרש המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מזכרי הבנות בין שני הגופים שיזם משרד הבריאות, לפיהם אמור להתקיים מוקד אחד שתפקידו להפעיל כוננים משני הארגונים, בפיקוח משרד הבריאות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, טען בדיון "אסור שמידע המגיע למד"א ידלוף לגורמים אחרים. יש חיסיון. כשם שכוננים מזק"א ומעשרות ארגונים אחרים מתעדכנים על ידינו באמצעות אפליקציה סלולרית שמד"א מרכזת, כך גם על מתנדבי איחוד הצלה לפעול באמצעות האפליקציה".

לדבריו, "יש פה תכנית אסטרטגית שבנתה איחוד הצלה כדי לחסל את מד"א ולפגוע בתורמים שלה. מד"א זו לא כנופיה, אנחנו פועלים על פי הנחיית רשויות המדינה".

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, הגיב לטענותיו של בין, "לא ייתכן שיימנע מרופא או מפרמדיק להציל חיים, רק בגלל שאלי בין וחבורתו לא מאפשרים לו לעשות את זה. עניין האפליקציה הוא אחיזת עיניים. היא לא עובדת והמידע מועבר בה באופן חלקי בלבד. מצאנו מענה לכל בעיות אבטחת המידע, משרד הבריאות אישר את הנהלים שלנו".

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר, הוסיף וטען, "האפליקציה היא דרך לחסל אותנו ולקחת מאיתנו את רשימת המתנדבים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, ציין בתגובה לדברי הצדדים, "באווירה כזאת אין סיכוי שתשתפו פעולה, אבל אין לכם ברירה. אתם מסכנים כך נפשות. חברי הוועדה יכינו תוך 3 חודשים הצעת חוק שתסדיר אחת ולתמיד את העבודה של שני הגופים, ובמקביל משרד הבריאות ינסה למצוא פתרון אשר יוצג לוועדה מיד אחרי פסח. המלחמה ביניכם מחלישה את המדינה, לא פחות. תפסיקו להאשים זה את זה ותגיעו להבנה הדדית".

ח"כ נחמן שי ציין: "המצב חמור משחשבתי". ח"כ אורי מקלב הוסיף, "לא נוח לי בדיון הזה, אנחנו רוצים לראות את הארגונים האלה פועלים יחד בהרמוניה". ח"כ משה גפני טען, "הסאגה הזאת צריכה להסתיים. כולם כאן עושים עבודת קודש ולכל אחד יש את המקום שלו".