השר ארדן וראש המועצה שומרון
השר ארדן וראש המועצה שומרוןצילום: דוברות השר ארדן

המשרד לעניינים אסטרטגיים אימץ היום (שני) יוזמה של המועצה האזורית שומרון, שמטרתה להביא משלחות מרחבי העולם ליהודה ושומרון כחלק מהתוכנית הכוללת של המשרד להיאבק בדה לגיטימציה לישראל וביוזמות חרם.

המשרד יחזק את היוזמה הקיימת במועצת שומרון, הפועלת כבר שנים רבות להבאת משלחות ליו"ש.

במסגרת הפרכת מסע השקרים של גורמי הדה לגיטימציה וארגוני ה-BDS, פיתח המשרד לנושאים אסטרטגיים מנגנון להבאת משלחות לישראל מרחבי העולם, שמטרתן לחשוף את מורכבות המציאות הישראלית.

כחלק מהמכלול הכולל של המשלחות שיביא המשרד לישראל יתקיימו גם משלחות וסיורים ביהודה ושומרון, וזאת כדי לחשוף את הזיקה של עם ישראל לשומרון, את חשיבות האזור מבחינה ביטחונית, ואת הדו קיום הקיים בין היהודים לערבים באזור.

במשרד אומרים כי משלחות אלו חשובות במיוחד בעקבות החלטת הא"ום 2334 אשר קוראת למדינות ליצור הבחנה פיקטיבית בין שטחי יהודה ושומרון לבין שאר חלקי מדינת ישראל.

מרכיב נוסף בשיתוף הפעולה יהיה עבודה עם מתנדבים מחו"ל המגיעים לשומרון. במשרד אומרים כי הם רואים חשיבות ב"הפצת שיח אמיתי המבוסס על עובדות וחוויות על ההתיישבות, ולכן עדותם ממקור ראשון של אלה המגיעים לחוות את האזור תסייע בכך".

השר גלעד ארדן ציין כי "יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לצערי מדינות שונות מסמנות גבולות וירטואלים בתוך ישראל, כפי שניתן לראות ביוזמות סימון המוצרים ובקריאה להחרים מוצרי התנחלויות".

"כמי שאמון על המאבק בחרם החלטתי לסייע להתיישבות במאבק הצודק הזה ולהציג את החיים הנורמטיביים והדו-קיום שמתקיים באיזור על רקע מסע ההשחרה המתמשך, שמתקיים נגד ההתיישבות על ידי אירגוני החרם", הוסיף השר.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הוסיף כי "אי אפשר להפריז בערך שיתוף הפעולה הזה. מזה שנים המועצה האזורית שומרון פועלת בחזית ההסברה בעולם בדגש על ארה"ב ואירופה, בכדי להביא את הפנים האמיתיות של השומרון בפני קובעי מדיניות ללא מתווכים. אנחנו למדנו במהלך השנים שהבעיה האמיתית של ההתיישבות היא הבורות".

"לכן, בנינו מערך שיארח ויקלוט קובעי מדיניות ומובילי דעת קהל מכל העולם בשומרון. אנחנו שמחים שהמשרד לנושאים אסטרטגיים בראשותו של השר ארדן החליטו לשתף איתנו פעולה ובכך יאפשר לנו לחזק ולהגדיל את מערך ההסברה של השומרון. וכפי שהצלחנו להביא לשינוי גישה בארה"ב נצליח להביא לשינוי גישה כלפי ישראל וההתיישבות גם באירופה", אמר דגן.