הפגנה אנטי ישראלית של ה-BDS
הפגנה אנטי ישראלית של ה-BDSReuters

בעוד שלושה ימים תתארח נבחרת הכדורגל של ישראל בספרד, כשזו תתמודד מול הנבחרת הספרדית, מי שזכתה בתארים לא מעטים לא מזמן, למשחק שיתקיים במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה.

באופן תמוה למדי, בהתאחדות הכדורגל הספרדית החליטו לארח את הנבחרת הישראלית באצטדיון "אל מולינון", אצטדיונה הביתי של ספורטינג חיחון.

מדובר בצעד לא מובן, שכן העיר חיחון ידועה כעיר שתומכת יותר מכל יתר הערים בספרד בחרם על ישראל ובתנועת ה-BDS.

גם בתקשורת הספרדית לא מבינים מדוע הכניסה את עצמה ההתאחדות הספרדית לבעייתיות בנושא, מה שיצריך הגברתה של האבטחה סביב המשחק ואירועים שעשויים לפגוע בהם תדמיתית וכלכלית על ידי אופ"א, במידה שיקרה אירוע חריג.

ב"אל פאיס", העיתון הספרדי היומי הנמכר ביותר במדינה נכתב כי "ראשי ההתאחדות הספרדית לא חשבו על הבעיה הפוליטית שנובעת מאירוח המשחק באצטדיונה של חיחון, כשזו נבחרה במהלך חודש דצצמבר"

חיחון מוגדרת בפי ישראלים רבים ותומכיהם כ"מעוז האנטישמיות בספרד", כשראשי העירייה תומכים באופן פומבי ומוצהר בחרם על מוצרים ישראליים ולא פעם אמרו כי ישראל מבצעת 'אפרטהייד' כלפי הפלסטינים.

בינתיים, מתכננים אוהדי הנבחרת הספרדית ובעיקר אלה המתגוררים בעיר חיחון, לקיים ביום המשחק בין השתי הנבחרות, הפגנה גדולה כנגד ישראל, ובכוונתם אף להיכנס אל תוך תחומי האצטדיון במהלך המשחק ולמחות כנגד ישראל.

כוחות הביטחון הספרדיים והישראלים נערכים בהתאם לאור השנאה הפוליטית, ובדומה למשחק מול אלבניה בקמפיין הנוכחי, גם הפעם תקבל הנבחרת הישראלית אבטחה מוגברת אישית וסביב האצטדיון.

ההערכות הן כי רמת האבטחה בספרד תעלה לרמת הסיכון הגבוהה ביותר, וכי גם במוסד הישראלי יעלו את רמת הכוננות לדרגה 4, דרגה שמשמעותה איום טרור ממשי.