הרב עמיטל בראלי
הרב עמיטל בראליצילום: עצמי

הוועדה לקידום מעמד האשה דנה היום (שלישי) ביישום מסקנות דו"ח לשכת היועמ"ש בנושא הדרת נשים.

מהלך הדיון קראה המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר, להפנות ללשכתה כמה שיותר פניות בנושא, ואף תיארה כי היא רואה עצמה כאחראית בלעדית לטיפול בסוגיית הדרת נשים בכל אירוע המתרחש במדינה.

עמיטל בראלי מנכ"ל ארגון חותם הגיב בדיון לפעילותה של עו"ד זילבר וסיפר על הדרת הסטודנטיות הדתיות ממסיבה באוניברסיטת בר אילן, שהתבצעה דווקא בידי הצד הפמיניסטי.

"הסטודנטיות ביקשו בקשה מאוד טריוויאלית, לרקוד במסיבה יחד עם כולם. אבל בגלל הצורך המצפוני והדתי שלהן הן ביקשו לרקוד מאחורי מחיצה. הדבר הזה נאסר עליהן בשם הדרת נשים. כל מי ששומע את הדבר הזה מבין שאנחנו לקחנו את הנושא הזה של הדרת נשים למקום אחר לחלוטין ממה שהוא אמור להיות", אמר בראלי.

הוא הוסיף, "כולנו מתנגדים להדרת נשים. שמענו את עורכת הדין דינה זילבר שעשתה הרבה מהלכים מעבר למחויבות הרגילה שתחת משרדה, ואנו רואים שהדרת הנשים עברה מטיפול בהדרת נשים, להדרת ציבורים נרחבים מהמרחב הציבורי, וסתימת פיות כיון שלא ניתן לחלק מהציבור להביע את הצרכים שלו בצד התרבותי ואפילו בצד הרוחני".

"הרוח הזו שעורכת הדין דינה זילבר מביאה איתה מגיעה להקצנה שאוסרת על ציבורם שלמים להביע את הצורך התרבותי שלהם בשם האג'נדה של הדרת נשים", סיכם בראלי.

עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה אמר בדיון כי משרד המשפטים ולשכת היועמ"ש עוברים על החוק בצורת הטיפול שלהם בסוגיה. "באופן חד משמעי הם עוברים על החוק. לא רק אני אומר את זה. אומר את זה למשל היועץ המשפטי של עיריית תל אביב שאומרת שקיבל פנייה מעורכת הדין דינה זילבר המנוגדת לחוק שדורשת ממנו להשתמש בסמכות שאין לו".

עו"ד זילבר השיבה בסיום הדיון כי "אמנם המשפט אינו חזות הכל, והסוגיה אכן מורכבת, אך המשפטנים אינם פטורים מהחובה שלהם לפעילות אקטיבית של מניעת אפלייה וקידום השוויון".