אושר: שירות לאומי - לא בשמאל הקיצוני

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים (רביעי) את הצעת החוק שמטרתה להביא לביטול התקנים של השירות הלאומי-אזרחי בארגונים שעיקר מימונם מגיע מממשלות זרות, כדוגמת ארגון "בצלם".

מדובר בהצעת חוק שיזם ח״כ אמיר אוחנה מהליכוד, שהוצמדה להצעת חוק ממשלתית שהביא לכנסת שר החקלאות, אורי אריאל.

הצעת החוק שזכתה לתמיכתו של ראש הממשלה מבקשת לשים סוף לתופעה שבה גופים היוצאים נגד המדינה נהנים מפירותיה דרך קבלת תקני שירות לאומי וכן לדאוג לכך שהשירות הלאומי-אזרחי שמדינת ישראל מממנת, לא יתאפשר בגופים אשר עלולים להוות חלק מהמאבק הפוליטי הבינלאומי במדינת ישראל, באמצעות המימון המוזרם על ידי ממשלות זרות לעמותות ישראליות שונות.

ח"כ אמיר אוחנה אמר לפני אישור החוק, "האבסורד הזה לפיו מדינת ישראל מספקת תקני כוח אדם באמצעות השירות הלאומי לגופים ועמותות הפועלים נגדה בשלל דרכים, בארץ ובחו"ל, מעודדים אי גיוס לצה"ל ומשתפים פעולה עם ארגונים התומכים בחרם על ישראל - נגמר היום. אני מודה למתן פלג ולחברי מתנועת 'אם תרצו', שהביאו לידיעתי את האבסורד הזה, וכמובן לרה"מ ולכל מי שתמך הערב בהצעה".

עוד הוסיף ח"כ אוחנה בנאומו במליאת הכנסת: "הגיע הזמן שבחזה זקוף ובראש מורם, בלי שמץ של התנצלות או אי נעימות נפעל נגד כל מי שפועל נגד מדינת ישראל - בארץ ומחוצה לה. לא נעשה לסוסים טרויאניים חיים קלים לפעול בקרבנו. מי שרודף את מדינת ישראל - נרדוף אותו".