יו"ר ועדת המודיעין של הקונגרס, דווין נונייז (רפובליקני מקליפורניה), חשף אתמול (רביעי) מידע ממנו עולה שייתכן שסוכנויות המודיעין של ארה"ב האזינו לשיחות בהשתתפות אנשיו של דונלד טראמפ אחרי הבחירות – וכי התמלילים הופצו בקרב כלל סוכנויות המודיעין של ארה"ב.

נונייז הביא את המידע לנשיא טראמפ, שאמר אחר כך שהוא מרגיש שהדברים מצדיקים במידת מה את טענותיו, כי קודמו, ברק אובמה, הורה לסוכנויות המודיעין להאזין לשיחותיו.

מדובר בציתות לגורמים זרים, אותו רשאיות סוכנויות הביון לבצע גם ללא צו מיוחד מבית משפט. נונייז הבהיר כי לא מדובר בהאזנה לגורמים רוסיים.

על פי חוקי ארה"ב, אם במהלך ציתות לגורמים זרים, נתקלות סוכנויות המודיעין במידע הקשור לאזרחי ארה"ב, עליהם לטשטש את המידע באופן שימנע את זיהויו של האזרח.

כלומר – אם, למשל, במהלך ציתות לשגריר הגרמני, מוקלטת שיחה בין השגריר לבין אזרח אמריקני, או שהשגריר אפילו מזכיר את שמו של אזרח אמריקני, אותו קטע מהתמליל אמור להימחק.

במקרה הזה, המידע הנוגע לאנשי טראמפ לא טושטש והוא הופץ בקרב קהילת המודיעין של ארה"ב. זאת ועוד: על פי הנחייה שנתן אובמה בימיו האחרונים בבית הלבן, מידע מסוג זה מופץ בקרב כלל סוכנויות המודיעין, בניגוד למה שהיה נהוג עד אז.