אנטישמיות
אנטישמיותפלאש 90

ארגונים יהודים מבקשים למנות שליח-משקיף חדש לנושא האנטישמיות העולמית, אך נראה שלממשל אין כוונה כזו.

מזה 13 שנים מעסיקה מחלקת המדינה של ארה"ב שליח-משקיף מיוחד שתפקידו לעקוב אחר בעיית האנטישמיות בעולם ולהילחם בה. האדם האחרון שמילא את התפקיד הוא איירה פורמן, לשעבר יו"ר ה- National Jewish Democratic Council(NJDC). ואולם, הכהונה שלו הסתיימה וטרם התמנה משקיף חדש במקומו.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי בחודש שעבר דווח שממשל טראמפ מתכוון לבטל את המשרה.

אתמול (רביעי) העידו נציגיהם של מספר ארגונים יהודיים בפני התת-ועדה לזכויות אדם של הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים. הישיבה כונסה ע"י היו"ר שלה, חבר הקונגרס קריס סית' (רפובליקני מניו ג'רזי), בכדי לבחון את הקשר בין התגברות האנטישמיות באירופה לבין התגברותה בארה"ב.

הדוברים דיברו על הנושא שלשמו זומנו, אך ביקשו גם למנות שליח-משקיף חדש במקום פורמן.

משרת המשקיף נוצרה ב-2004 באמצעות חקיקה שסמית היה שותף לה. כיום, הוא פועל ביחד עם חברי קונגרס דמוקרטים, כמו גם פוליטיקאים וארגונים יהודיים, בכדי לנסות למנוע את ביטולה.

מינוי מחליף לפורמן "יבטיח שארה"ב תשמר מיקוד מיוחד על האנטישמיות", אמרה סטייסי בורדט, מנהלת לשכת הליגה נגד השמצה בוושינגטון. מארק ווייצמן ממרכז ויזנטל הוסיף שיש לשדרג את התפקיד לרמה של שגריר. וויצמן גם הזכיר את ההודעה שהוציא הבית הלבן לכבוד יום השואה הבינלאומי, אשר נמנעה מלהזכיר את העם ההודי באופן ספציפי. הוא אמר שגם אם הדבר נעשה בטעות, הרי שאנטישמים ניצלו אותה בכדי להכחיש את הסבל היהודי בשואה.

פול גולדנברג, המנהל את הזרוע הביטחונית של Jewish Federations of North America)JFNA), אמר שקבוצות קיצוניות בארה"ב ובאירופה מחזקות אלה את אלה מבחינה רעיונית.