תלמידות חרדיות
תלמידות חרדיותצילום: קובי גדעון, פלאש 90

מנהלת בית הספר 'בית יעקב' בטבריה, משדלת את תלמידותיה ומפצירה בהן להשתתף בתחרות נושאת פרסים שמהותה פעילות נגד גיוס לצה"ל והתייצבות לצד סרבני גיוס.

בפרוספקטים שהופצו בבית הספר נקראו הבנות להפגין יצירתיות נגד גיוס לצה"ל. "תלמידה יקרה, בואי ותרמי חלקך במאבק על ידי הכנת שלט. ניתן להכין שלטי מחאה או שלטי עידוד לבחורי ישיבות מקדשי שם שמיים שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס", נכתב במודעה שאף הבטיחה לבנות שישתתפו פרסים על שלטים יצירתיים במיוחד.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), טוען מפניות שהגיעו אליו עולה כי מנהלת בית הספר, המתוקצב על ידי משרד החינוך, ערכה תפילות למען העצורים שסירבו להתגייס, ואף הגדילה לעשות ואספה תרומות כספיות מבנות בית הספר על מנת לשמר את מאבקם.

ח"כ פורר פנה במכתב בהול לשר החינוך נפתלי בנט וליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, יעקב מרגי, בדרישה לנקוט צעדים משמעתיים ומיידים נגד הנהלת בית הספר.

במכתבו ציין פורר כי "חומרת הדברים ועצם עריכת תחרות שמטרתה להגביר ולעודד את תופעת סרבני הגיוס מהווה עוד צעד במדרון חלקלק של פגיעה במדינת ישראל, בסמליה ובחוקיה. העובדה כי הפעילות הנ"ל נעשתה ע"י הדמות הבכירה במוסד הלימודי, שנהנה מתקציבי ומכספי משלם המיסים הישראלי, מקוממת עוד יותר. בית הספר לבנות בית יעקב בטבריה שע"י מרכז החינוך העצמאי, מתוקצב על ידי משרד החינוך ולא ייתכן כי ימשיך בפעילות מתריסה זו".