אלון דוידי
אלון דוידיצילום: עיריית שדרות

דמות ספרותית שהיא מקור השראה עבורך

הרב קוק. מדהים לראות איך הרב עוסק בכול מכול כול, ותורתו מקיפה את כל מרכיבי חיינו וחיי המדינה, כשאת כל זה הוא כתב לפני יותר מ-100 שנה.

סרט מומלץ

כחובב סרטי פנטזיה ומדע בדיוני, 'שר הטבעות' ו'מטריקס' נמצאים בראש הרשימה, אבל 'ההוביט' כבש את הפסגה בדירוג המשפחתי. זהו סרט משפחתי מרתק, עם המון מוסר השכל למין האנושי.

שלושה שירים עבריים אהובים

אשתי באה מבית של פיוט וזמר, ובשבת הראשונה שהגעתי להתארח אצלה אביה ביקש שאשיר, ומיד כשהתחלתי הוא ביקש שאסיים. מאז אני פחות שר ויותר שומע שירים מכל הסגנונות. השירים האהובים הם 'מודה אני' של עומר אדם, 'איש וכינור' של חיים אוליאל ו'השבת כבר נכנסת' של שלומי שבת.

בילוי מועדף

שבת. הזמן שבו מפסיקים הכול, מנתקים פלאפונים, ללא עבודה. רק אני, אשתי והילדים סביב שולחן השבת - אוכלים, שרים, לומדים ונחים. חוץ מזה נהנה לצפות במשחקי הכדורגל של הילדים.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה

וולפסון גרופ. לפני מספר שנים קיבלתי טלפון מאשתו של חבר והוזמנתי ליום הולדת הפתעה שלו, ושם פגשתי חברים מהתיכון ומישיבת ההסדר שלא ראיתי למעלה מעשר שנים. החלטנו להקים קבוצה על שם הישיבה התיכונית שבה למדנו בבאר שבע. אנחנו משתפים סרטונים, תמונות מהעבר ומההווה, ואפילו נפגשים פעם בחודשיים לארוחה משותפת.

מה מצחיק אותך?

סיטואציות משפחתיות, בעיקר עם ילדיי ואשתי היקרים, ויותר מכולם בתי אביה, שהיא אלופת החיקויים המשפחתית.

יש לך מיליון דולר להוציא על תרבות. למי היית נותן את זה ובשביל מה?

הייתי משתמש בכסף בשביל תושבי שדרות היקרים, שעומדים בגבורה למעלה מעשור מול מתקפות חוזרות ונשנות מכיוון עזה. הייתי יוזם פסטיבלים רבים, שיהיה להם שמח.

דמות פוליטית שמהווה עבורך מודל לחיקוי

מנחם בגין. איש צנוע שהיה מחובר כל כולו למדינת ישראל ולעם ישראל. אבי מהפכת השלטון החשובה ביותר במדינה. וכמובן, ממנו למדתי את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי: מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא.

אתר היסטורי מקומי שאתה מחובר אליו

'גן החמישה' בשדרות. הוא קרוי על שם חמשת תושבי המעברה שבשנת 1956 יצאו לעבודה על גבי עגלה רתומה לסוסה, העגלה עלתה על מוקש שהניחו מסתננים, וחמישתם נהרגו על קידוש השם.