"מקווים שהמשפט העברי יתחזק"חזקי ברוך

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מביע תקווה הערב שעוצמתו של המשפט העברי תתחזק בתוככי מערכת המשפט בישראל.

בכנס של לשכת עורכי הדין אמר הרב לאו כי "התורה אמרה 'קדושים תהיו'.הפירוש הוא שיש להתנהג ולהתנהל בצורה טובה עם בני אדם. התורה רלוונטית בכל דור ודור - ונפש האדם לא השתנתה. צריך לבוא ולהכריע בסכין או בפשרה, אבל במשפט צדק שהוא המשפט עברי".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור הוסיפה כי "המשפט העברי נושא בעל חשיבות רבה לכל תחומי החיים. הוא משקף את העושר הרוחני של העם היהודי - ורוחב היריעה התרבותית והיסטורית האדירה שלנו. לעמנו מסורת ארוכת שנים של הנחלת ידע וטיפוח חברה משכילה ונאורה".

שרת המשפטים איילת שקד ציינה כי נעשה ניסיון משמעותי לחזק את המשפט העברי. "ועדת השרים לחקיקה שבראשותי החליטה לתמוך בהצעת חוק של חבר הכנסת ניסן סלומינסקי ואחרים, המבקשת לעגן לראשונה בחוק הישראלי את המילים 'משפט עברי'. לפי ההצעה, בעת לקונה, יוכל השופט לפנות לעקרונות המשפט העברי ולבסס עליהם את הדין החדש".

"נכון הדבר שגם היום שופט המעוניין בכך יכול לעשות זאת מכוח החוק הקיים. עם זאת, ישנה חשיבות סמלית היסטורית לאמירה מפורשת של החוק. זוהי נקודת ציון חשובה בפיתוח התרבות הלאומית הישראלית, ולכן ההצעה אושרה לאחרונה בקריאה טרומית", הוסיפה שקד.

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה סיכם, "חוק יסודות המשפט העברי והמכון שאנו מבקשים להקים בנושא - הם פרי יוזמה שאנו שותפים ומוכנים לממן אותה. קשה לקבל שיש לקונה - ואז השופטים פונים למשפט האמריקני, במקום להשתמש במקורות של המשפט העברי".