הרב רא"ם, תלמידים ותושבים. הערב
הרב רא"ם, תלמידים ותושבים. הערבבאדיבות המצלם

הרב רא"ם הכהן, רב הישוב עתניאל וראש ישיבת ההסדר בישוב, חוגג השבוע שישים ובקהילת עתניאל החליטו להפתיע אותו כאות תודה על הנהגתו הרוחנית והערכית של הישוב.

משפחות הישוב אספו תמונות מעשרות השנים האחרונות וצירפו אליהן מכתבים אישיים. בסעודה שלישית הפתיעה הקהילה וירדה לישיבת ההסדר לחגוג עם הרב ותלמידיו. במקביל, הוענק לרב האלבום המיוחד עם התמונות והברכות. מוקדם יותר לפני כניסת השבת, העניקו חברי הישוב שי לרב ולמשפחתו.

חבר הישוב, הרב נועם הכהן, בירך את הרב בשם הישוב כולו ואמר בין היתר, "חכמים הורו לנו דרך וסימן לרב ממנו נכון וראוי ללמוד תורה, לינוק תורה – אם הרב דומה למלאך. אם הרב דומה למלאך – המסור לשליחותו, העושה אותה בניקיון כפיים ובגבורת לב, המאיר פנים לסביבתו – תורה יבקשו מפיהו".

"מורנו ורבנו – הרב רא"ם האהוב והיקר, שא סביב עינייך וראה – כולם נקבצו, באו והתאספו לך - לברכך לרגל יום הולדתך הששים. ובמידת מה, זה רק 'התירוץ'. תחנת זמן שהזדמנה לה בכדי שנוכל לעצור לרגע ולומר לך את אשר על ליבנו, לחשוף משהו מרחשי ליבנו – אנשי קהילת עתניאל כלפייך", הוסיף.

יואל קופלנד, ראש ועד הישוב עתניאל ואברהם שלם שניצח על האירוע, הסבירו את המתנה שנבחרה לרב רא"ם, "מתנה זו הניתנת לך מכל תושבי הישוב, המאפשרת גם מנוחה נעימה וגם מקום למחשבה רגועה, למוחין דגדלות לחידושי תורה ולישוב הדעת, היא הוקרתנו מתוך הערכה גדולה להנהגתך אותנו".

הרב רא"ם הכהן הופתע מאוד מהתגייסות הישוב והתרגש עד דמעות. הוא אמר בדרשתו, "כל מה שיש לי זה מכם. אני שואב את כוחי מאשתי ממשפחתי מאנשי הישוב ומתלמידיי שבישיבה".

במהלך השבועות האחרונים ידע הישוב עתניאל כמה שמחות לאחר השנה הקשה שעברה עליו. בתה של דפנה מאיר הי"ד התארסה עם בן הישוב - ובשבוע האחרון התארסה גם בתו של הרב מיכי מרק הי"ד. בישוב עמלים על קליטת משפחות חדשות והרחבת הקהילה לקראת הקיץ הקרוב.