הישיבה בה התרחש האירוע
הישיבה בה התרחש האירועצילום: CIJNEWS.COM

המאבק על דמותה של קנדה כמדינה חילונית המפרידה בין דת למדינה הולך ומסלים.

זאת, על רקע ההעדפה המופגנת של ראש הממשלה טרודו כלפי הקהילה המוסלמית ואישור הצעת החלטה בפרלמנט נגד איסלאמופביה, מבלי שצוינו בה קבוצות דתיות אחרות.

ישיבה מן המניין של מנהלת בתי הספר של אזור PEEL ממערב לטורונטו הופרעה בידי מפגינים אשר הביעו את התנגדותם להחלטת המנהלת לאפשר התחשבות דתית גדולה יותר בבתי הספר הממלכתיים, ובכלל זה בתפילות יום השישי ע"י תלמידים מוסלמים.

בסרטוני וידאו שתיעדו שתיעדו את ההתרחשות נשמעים המפגינים אומרים בין היתר את הדברים הבאים:

"אתם מיישמים את הדומיננטיות האסלאמית במדינה הזו. זה מה שאתם עושים. אנו תומכים בערכים קנדיים. לא לעריפת ראשים. לא למילת נשים. לא לנישואי קטינות. לא נאפשר זאת בקנדה. זה מה שהספר הזה (הקוראן) אומר. אנו לא רוצים את הדת בבתי הספר. הדולרים(מסעודיה) אשר בכיס שלכם הם אשר קובעים את ההחלטות שלכם. מוחמד היה פדופיל, איש מדון ומלחמה ואנס. אין מקום לדת בבתי הספר. לכו לפקיסטן. אנו נהפוך למדינת הלכה אסלאמית. זה (הקוראן) ספר של שנאה. האסלאם ירצח אתכם. האסלאם יאנוס אתכם. בעד חופש הביטוי".

אחד המפגינים נראה קורע ספר קוראן ומשליך את דפיו על הרצפה. ככל הנראה מדובר בספר בהוצאת סחיח אינטרנשיונל המחולק בחינם ברחבי טורונטו רבתי ע"י ארגונים אסלאמיים. המפגינים הפריעו לישיבה גם בשירת ההימנון הלאומי.

בכירים במנהלת החינוך של אזור PEEL גינו את הביטויים נגד האסלאם והדגישו, כי המנהלת מחויבת ליישום התחשבות דתית. שר החינוך של אונטריו פרסם מכתב תמיכה במנהלת החינוך וחזרה על מחויבותה לפעול נגד האיסלאמופוביה.